جدیدترین یافته درباره ویروس کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۱۱۸۰
بر اساس داده‌های پژوهشگران، فضای دهان و بخصوص غدد بزاقی، زبان و لوزه‌ها بهترین مناطق برای تبدیل شدن به کانون ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رچند نام کرونا این روزها به یکی از آشناترین نام‌ها در جهان تبدیل شده اما کارکرد و ویژگی‌های آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کرونا در تمامی ابعاد خود دانشمندان را سر در گم کرده، بدون این‌که راه حل مطمئنی برای این بلای خانمان‌سوز یافته شود که ماه‌هاست جامعه بشری با آن دست به گریبان است.

گروهی از دانشمندان آمریکایی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ویروس کرونا به سادگی زیاد در فضای دهان تکثیر می‌شود.

بر اساس داده‌های پژوهشگران آورده ‌است که فضای دهان و بخصوص غدد بزاقی، زبان و لوزه‌ها بهترین مناطق برای تبدیل شدن به کانون ویروس کرونا هستند.

به گفته پژوهشگران، خطر ابتلا به این ویروس از طریق دهان چندان جدی گرفته نشده، به شکلی که احتمال ابتلا، هنگام بلعیدن بزاق دهان یا ورود مستقیم آن به شش‌ها وجود دارد.

به همین شکل خطر انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر نیز وجود دارد.

ماسک عامل نجات‌بخش

به همین دلیل پژوهشگران توصیه می‌کنند تا از ماسک استفاده شود، زیرا کارآمدترین وسیله برای جلوگیری از انتشار ویروس است.

به گفته آنها این نخستین پژوهش در مورد تکثیر کرونا در فضای دهان است، زیرا تمامی پژوهش‌های قبلی مبتنی بر ظهور ویروس در بینی و شش‌ها بود.

هنوز علائم ویژه «ابتلای دهان» مورد بررسی قرار دارد و پژوهشگران در حال حاضر موفق به مشخص کردن علائم شناخته شده کرونا یعنی از دست دادن چشایی و خشکی طولانی دهان شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز