وزیر کشور خبر داد؛

تشکیل کمیته‌ فعال در حوزه مشارکت‌های مردمی/ استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیرین در مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۱۱۹۷
تشکیل کمیته‌ فعال در حوزه مشارکت‌های مردمی/ استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیرین در مقابله با کرونا
رحمانی فضلی از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای فعال در حوزه مشارکت‌های مردمی در استان‌‌ها و محله‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رییس‌جمهور در تشکیل قرارگاه عملیاتی کرونا امروز دومین جلسه را برگزار کردیم، دیروز جلسه اصلی قرارگاه بود و امروز شورای اجتماعی را با دستوری درباره کرونا تشکیل دادیم و به بحث مشارکت‌های عمومی و مردمی در قالب سمن‌ها، خیرین و تشکل‌های اجتماعی پرداختیم و از این گروه‌ها و مساجد دعوت کردیم.

او افزود: محور کار این بوده که چگونه بتوانیم از مردم در مراحل پیشگیری، درمان، معیشت، نظارت و انضباط اجتماعی استفاده کنیم. با توجه به تجربه تشکلات در زلزله، سیل و اربعین شاهد موثر بودن این گروه‌ها بودیم و در بحث کرونا هم این مشارکت‌ها از ابتدا بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: پیشنهادات خوبی مانند تشکیل کمیته‌ای فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها مطرح شد. در جلسه دیروز هم قرار شد با اولویت غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بنا را بر محله‌ها بگذاریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رحمانی فضلی گفت: امیدواریم رسانه‌ها مانند قبل نقش فعال‌تری ایفا کنند.

او اظهار کرد: اولین درخواست ما از مردم این است که خود مراقبتی را انجام دهند و بعداً دگرمراقبتی داشته باشند. با تجربه‌ای که در همکاری مردم از اول انقلاب تا الان داشتیم امیدواریم سازوکاری ایجاد کنیم که در فعالیت‌های مردمی به وحدت در سیاست و هدف برسیم و بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز