وزیر بهداشت:

ویروس کرونا چموش‌تر می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۵۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۱۲۳۶
ویروس کرونا چموش‌تر می‌شود
سعید نمکی گفت: امید است بتوان در ظرف یک ماه آینده اقدامات مناسب در زمینه مقابله با کرونا انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی ، وزیربهداشت و درمان  در جلسه طرح تکمیل مدیریت کرونا در کشور توسط سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کرونا به سمت چموشی می رود، گفت: تغیر حالت های ویروس کرونا می‌تواند وضعیت را خطرناک کند‌.

او افزود: ورود ما به این صحنه باید به نحوی باشد که با تامین منابع و تقسیم کار بتوان تا یک ماه آینده برگه امید بخش به مقام معظم رهبری و مردم ایران ارائه داد. 

نمکی تصریح کرد: در ابتدای بیماری کرونا با هم افزایی و حمایت مقام معظم رهبری توانستیم مرگ و میر را به ۳۰ نفر برسانیم و همچنین توانستیم ۷۸ میلیون نفر را در زمان بسیار کوتاه غربالگری کنیم. 

اوادامه داد: الان که این بضاعت، دانش و اندوخته‌‌ی دوره‌ی قبل را داریم و بیمارستان‌ها بسیار هوشمند هستند، می‌توانیم در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهیم.

نمکی افزود: متاسفانه در ژنوم ویروس اتفاقاتی می‌افتد که هم در بیماری زایی و هم قدرت سرایت تاثیر دارد، در مریض‌های جدید که بررسی کل ژنوم آنها را بررسی می‌کنیم اتفاقاتی می‌افتد که ما را در ابتلا و مرگ و میر دچار گرفتاری می‌کند، کما اینکه در اروپا هم مرگ ۵۵۰ نفر فرانسوی‌ها ناشی از تغییرات ژنتیکی می باشد، یعنی ویروس وحشی‌تر شده است.

او ادامه داد: خیلی‌ها می‌گفتند این ویروس کم کم به سمت خاموشی می‌رود، اما این اتفاق نیفتاد بلکه قدرتمند‌تر هم شد.

او بیان کرد: این ویروس دو مسیر را طی خواهد کرد، اول رفتن به سمت یک آرامش و دوم رفتن به سمت یک سرکشی که این دومی بسیار خطرناک است و طبق پیش بینی‌های که خودم داشتم این ویروس به سمت خاموشی نخواهد رفت، حتی ما به دوستان می‌گوییم که امیدواریم هر آنچه که پیش‌بینی می‌کنیم اتفاق نیفتد ولی معمولاً پیش بینی‌های ما به حقیقت می‌پیوندد.

نمکی افزود:در این شرایط ما باید هم سرعت مان را بالا ببریم و هم همدلی‌مان را بیشتر از قبل کنیم، همچنین تقسیم کار را به گونه‌ای انجام دهیم که زودتر به نتیجه برسیم تا انشالله در یک ماه آینده برگ برنده‌ای را برای امید بخشی به ملت ایران و دیگر عزیزان فراهم کنیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما