یادداشتی به مناسبت روز دانش آموز؛

کرونا فرصتی برای یادگیری مهارت هاست

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۵:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۱۹۲۱
کرونا فرصتی برای یادگیری مهارت هاست
باید از ظرفیت فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده کرد تا حداقل مهارت ها را که در سال‌های گذشته فرصت آموختن به دانش آموز نبود را با استفاده از ظرفیت جدید به آنها آموزش داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در ایام کرونا دانش آموزان زمان کمتری را نسبت به گذشته به آموزش و فعالیت های درسی اختصاص می دهند. برای مثال فقط یک زمان اندک را به حل تمرینات درسی اختصاص می دهند. در این شرایط دانش آموزان و معلمان  زمان بیشتری را در اختیار دارند.با توجه به اینکه دانش آموزان این روزها زیاد از منزل خارج نمی شوند.محدودیت های فراوانی نسبت به گذشته در زمینه فعالیت در کلاس های ورزشی،یادگیری زبان و ... دارند.

باید بتوان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده و نیازشان را در این فضا تامین کرد. باید به این نکته تاکید داشت که در شرایط کرونایی درس های مهارت آموز  همچون کار و فناوری، هنر و سبک زندگی موثر هستند. در همین فضای مجازی می توان مهارت های عملی همچون استارتاپ ها را به دانش آموزان آموزش داد. همچنین آموزش هایی که در گذشته فرصت برای یادگیری دانش آموزان نبود را می توان در فضای موجود آموزش داد. برای مثال می توان درست صحبت کردن، ارتقای فن بیان را به دانش آموزان آموخت. آموزش و کلاس های مجازی فرصتی شده تا معلم ها اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سال گذشته پیدا کنند.برای مثال هم اکنون معلمان از تصاویر خود در فضای مجازی استفاده  و به دانش آموزان نیز این فرصت داده شده است. باید از این فضا به نحو مطلوب استفاده کرد تا حداقل مهارت ها را که در سال‌های گذشته فرصت آموختن به دانش آموز نبود را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به او آموزش داد. می توان با آموزش مهارت ها این ذهنیت مبنی بر تعطیلی آموزش به دلیل شیوع کرونا را از بین برد.

بی شک امسال هم ارزشیابی خاصی نخواهیم داشت.حداقل می توان علاوه بر آموزش دروس  مهارت هایی همچون افزایش اعتماد به نفس، ارتقای عزت نفس، توانایی صحبت در جمع، رعایت حق تقدم در جمع را در این فضا به دانش آموزان آموزش داد.

*نرگس ملک زاده؛ کارشناس آموزش و پرورش

//انتهای پیام:1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز