سخنگوی جمعیت هلال احمر:

بیمارستان کابل با بودجه کشور ساخته نشده است/خیرین عراقی بیمارستان هلال را ساخته اند/ راه اندازی بیمارستان عمان منوط به نظر معاونت درمان

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۲۱۷۲
بیمارستان کابل با بودجه کشور ساخته نشده است/خیرین عراقی بیمارستان هلال را ساخته اند/ راه اندازی بیمارستان عمان منوط به نظر معاونت درمان
محمد نصیری گفت: بیمارستانی که در کابل در آستانه بهره برداری است از محل منابعی در خارج از کشور ساخته شده است و در حال تجهیز و بهره برداری هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور و کمک های این سازمان به سایر کشورها یکی از مواردی بوده است که سوالات بسیاری همواره پیرامون آن مطرح می شود. چگونگی ساخت و تامین منابع و نحوه خدمات رسانی از جمله مهم ترین سوالاتی است که در این حوزه وجود دارد به خصوص در رابطه با مراکز درمانی که در کشورهای عمان، عراق و افغانستان در حال احداث و یا خدمات رسانی هستند.

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: سیاست ما در خصوص مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور خودگردانی است. به این معنا که هر مرکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور باید هزینه های درمانی خود را تامین کنند. عموم مراکز هلال احمر موفق به انجام این کار شده اند.

او افزود: بیمارستانی که در کابل در آستانه بهره برداری است که از محل منابعی در خارج از کشور ساخته شده است و در حال تجهیز و در ادامه بهره برداری است. بودجه ای برای ساخت بیمارستان کابل در نظر گرفته نشده است. بودجه ساخت این بیمارستان از داخل کشور تامین نشده و هلال احمر به عنوان بازوی اجرایی در آن محل فعالیت و مدیریت می کند.

نصیری ادامه داد: معاونت درمان نیز در راستای بررسی و پیشبرد این بیمارستان به این محل عازم و نتایج خوبی حاصل شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر در خصوص بیمارستان احداث شده در عراق اظهار کرد: بیمارستانی در عراق ساخته شد مدیریت آن نیز با هلال احمر ایران است. در این راستا توافقاتی انجام شده و هزینه ساخت آن نیز از داخل عراق تامین شده است. خیرین عراقی بیمارستان را ساخته و تجهیز کرده اند و قسمتی از اعتبارات آن را نیز عتبه علویه تامین کرده اند. 

او افزود: شاهد هستیم که سالانه تعداد زیادی از شهروندان عراقی برای درمان به ایران می آیند. آن ها اعتماد زیادی به پزشکان ایرانی دارند. ابزار خدمات رسانی در خارج از کشور نیز هلال احمر است پس بنابراین این پیشنهاد به هلال احمر شد که مدیریت این کار را انجام دهد. تنها سازمانی که در خارج از کشور بیمارستان دارد جمعیت هلال احمر است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور در خصوص بیمارستان هلال احمر در کشور عمان خاطرنشان کرد: ملکی در عمان خریداری شده است که بنا به قابلیت ها باید در خصوص آن تصمیم گیری شود. این ساختمان یک ساختمان نیمه کاره است که در راستای ساخت بیمارستان خریداری شده و راه اندازی آن منوط به نظر معاونت درمان است.

نصیری در پایان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک سیاست کلی دارد و آن این این است که هر جایی خدمات درمان به صورت تخصصی ارائه می شود، تامین مالی بر عهده خود مرکز است و باید صرف مالی داشته باشد. ما به صورت جهان شمولی در خدمت انسان ها هستیم اما از اعتبارات داخل کشور به هیچ وجه استفاده نخواهیم کرد و صرفا تخصص خود را ارائه می دهیم. 

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز