معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مهمترین عامل ابتلا به کرونا جمع‌های خانوادگی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۲۳۵۰
مهمترین عامل ابتلا به کرونا جمع‌های خانوادگی است
قاسم جان بابایی گفت: رفت و آمدهای خانوادگی بالای یزدی ها به نسبت دیگر مناطق کشور موجب شیوع بالای این بیماری در استان شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت به منظور ارزیابی نحوه ارائه خدمات در مراکز درمانی معین کرونا، قدردانی از کادر درمان به جهت تلاش در بهبود حال بیماران و بررسی کمبودها و رفع آنها به استان یزد سفر کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت به همراه رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد، ابتدا از بخش های بستری بیمارستان شهید صدوقی یزد بازدید و به ارزیابی شیوه مدیریت و درمان بیماری کرونا پرداخت.

او سپس با حضور در شهرستان میبد از بیمارستان امام جعفر صادق(ع) بازدید کرد و نحوه خدمت رسانی به بیماران و شیوه اجرای پروتکل درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

معاون درمان در حاشیه این بازدید گفت: تمام امکانات و زیرساخت های بیمارستان در اختیار بیماران کرونا قرار گرفته و همکاران نیز بسیار خوب از بیماران مراقبت می‌کنند.

او ادامه داد: با تجربه ۹ ماهه اخیر شرایط مراقبت از بیماران بسیار خوب و تمام داروهای مورد نیاز فراهم شده است.

جان بابایی همچنین از بخش های مختلف بیمارستان ضیایی اردکان از جمله اورژانس و بخش های بستری بیماران حاد تنفسی و بخش های ویژه این مرکز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودها قرار گرفت.

جان بابایی در حاشیه این بازدید گفت: علی‌رغم آمار بالای بیماران بستری خوشبختانه همکاران ما در حال ارائه خدمات مطلوب به بیماران هستند.

او با اشاره به حضور هم‌زمان چندین پزشک متخصص در این بیمارستان، افزود: این حضور نشان‌دهنده آن است که تمامی کادر پزشکی و درمانی شهرستان اردکان برای ارائه خدمت به مردم بسیج شده‌اند تا مردم در این روزهای سخت نگران نباشند.

همچنین شرکت در نشست استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین حوزه بهداشت و درمان از دیگر برنامه های این سفر بود.

جان بابایی در این نشست گفت: میزان فوتی ها در اورژانس ها و بخش های بیمارستانی استان یزد نسبت به جمعیت، پایین تر از میانگین کشوری است.

او ادامه داد: هم چنین متوسط اقامت بیماران کرونایی در بیمارستان های استان کمتر از متوسط کشوری بوده و شاهد سرعت بالای بهبود بیماران هستیم که نشان از مراقبت های خوب استان دارد.

جان بابایی افزود: ۷۵ درصد تخت های ICU استان درگیر بیماران کرونایی است و شاهد مدیریت خوب درمانگاه های سرپایی استان در کم کردن بار مراجعان به بیمارستان ها هستیم.

او در این نشست از مراقبت خوب بیمارستان های یزد از مادران باردار و همچنین کنترل خوب بیماران اتباع در استان خبر داد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خاطر نشان کرد: دستگاه های پیشرفته قلب و دیالیز، ۲ سی تی اسکن پیشرفته و تجهیز بیمارستان های در حال ساخت استان از جمله برخی برنامه های کوتاه مدت معاونت درمان در استان است.

 جان بابایی تاکید کرد: رفت و آمدهای خانوادگی بالای یزدی ها به نسبت دیگر مناطق کشور موجب شیوع بالای این بیماری در استان شده است.

نظر شما