سهم زنان در پست‌های مدیریتی استانداری بوشهر سه برابر شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۵۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱۲
سهم زنان در پست‌های مدیریتی استانداری بوشهر سه برابر شد
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: سهم زنان از تصدی پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف این استانداری و واحدهای تابع آن از ۵.۲ درصد در سال ۹۶ به ۱۶.۳ در سال ۹۹ رسیده‌است که نشان دهنده رشد بیش از سه برابری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم آذر شب گفت: اختصاص پست‌های مدیریت میانی استانداری بوشهر و واحدهای تابعه آن (فرمانداری و بخشداری) به بانوان  از ۳.۷ در سال ۹۶ به ۱۲.۳ در سال ۹۹ افزایش یافت و شمار مدیران پایه زن نیز دراین مجموعه از ۷ درصد در سال ۹۶ به ۲۰/۹ درصد رسیده‌است.

او افزود: هم‌اکنون در استانداری بوشهر ۱۸ زن در سطح مدیریت پایه نقش آفرینی می‌کنند و سهم ۲۱ درصدی را در این بخش مدیریتی دارند.

آذر شب اضافه کرد: همچنین سهم زنان در مدیریت سطح میانی استانداری و واحدهای تابعه آن در بوشهر ۱۲ درصد است و ۱۰ زن تصدی این پست‌ها را بر عهده دارند.

او ادامه داد: هر پنج پست مدیریت در سطح عالی در استانداری بوشهر به مردان رسیده‌است و زنان تاکنون در این زمینه سهمی نداشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر اعلام کرد: تا سال ۹۶ هیچ مدیر زنی در سطح پایه در بخشداری‌های استان بوشهر حضور نداشته‌است اما اکنون پنج بانوی بوشهری در این بخش تصدی مدیریت را به عهده دارند که سهم ۲۰ درصدی مدیران این بخش را در بر می‌گیرد.

آذرشب افزود: با این حال، سهم زنان از پست‌های مدیریتی فرمانداری‌های دهگانه بوشهر بسیار اندک است طوریکه تنها ۲ پست از ۲۲ پست مدیریت در سطح میانی به زنان واگذار شده‌است.

او اظهار کرد: بر اساس اهداف دولت تصدی ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی از سوی زنان در دستور کار است و در این ارتباط باید دست کم ۵۸ پست از مجموع ۱۹۲ پست مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر  یادآور شد: در زمان حاضر ۲۸ پست مدیریتی توسط بانوان تصدی شده‌است بنابراین باید ۳۰ جایگاه مدیریتی دیگر در اختیار بانوان قرار گیرد تا این هدف مهم محقق شود.

آذر شب گفت: با این حال میزان انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استانداری بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته‌است و اکنون ۲۸ زن نقش‌های مدیریتی را در این تشکیلات به عهده دارند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده بوشهر در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اشاره و  بیان کرد: این سند بالادستی که خردادماه امسال با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی و با رای موافق همه اعضا تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، نقشه راهی برای سیاست‌گذاری‌ها، برنامه ریزی‌ها و تصمیم‌ها در حوزه زنان و خانواده‌است و در برشی یکساله پروژه‌های عملیاتی بر اساس مسائل و چالش‌های شناسایی شده برای هر شهرستان تدوین شده‌است.

آذرشب اضافه کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان این امکان را فراهم کرده‌است که به صورت مکان محور آسیب‌های استان را شناسایی و چالش اول هر شهرستان را با دو رویکرد کمی و کیفی مشخص کنیم.

او با اشاره به اهمیت این سند راهبردی برای حل مسائل زنان در استان بوشهر، گفت: قبل از تدوین سند ارتقا زنان و خانواده ترسیم واضحی از مسائل موجود نداشتیم به صورت پراکنده کارهایی اتفاق افتاده است اما با این سند الان می‌توانیم با برنامه حرکت و برنامه‌هایی را که در  ارتباط با چالش‌ها تدوین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز