احساس شوک الکتریکی تازه‌ترین علامت کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۳۳۲۶
احساس شوک الکتریکی تازه‌ترین علامت کرونا
دانشمندان آمریکایی بر این باورند که مورمور شدن پوست و احساس شوک الکتریکی تازه‌ترین علامت ابتلا به ویروس کرونا است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نقل از نشریه انگلیسی اکسپرس نوشت: شمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز ۵۰ میلیون تن رسیده است. با جولان کووید ۱۹ و ناتوانی کشور‌ها در کنترل و مدیریت آن، پاییز و زمستان سیاهی در انتظار جهان خواهد بود. ساده‌ترین راهکاری که می‌تواند به قطع زنجیره شیوع این همه گیری کمک کند شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌هاست. مقامات بهداشتی توصیه اکید دارند افراد پس از مشاهده علائم کووید ۱۹ سریعاً اقدام به قرنطینه خود کنند.

تب، سرفه‌های خشک، خستگی و بی حالی، درد عضلانی، اسهال، از دست دادن حس بویایی و چشایی، سردرد و بثورات پوستی از جمله شایع‌ترین علائم ابتلا به کروناست. با این حال، این موارد تنها علائمی نیست که مبتلایان به کرونا از آن رنج می‌برند.

بر این اساس، دانشمندان آمریکایی اعلام کردند مشکلات پوستی یکی از علائمی است که در مبتلایان به کرونا به طور رایج دیده می‌شود. طیف گسترده‌ای از علائم شامل انگشت پای کوویدی (تغییر رنگ و تورم انگشت پا)، بثورات پوستی، و زخم و ضایعات پوستی از مواردی است که مبتلایان به کووید ۱۹ از آن گلایه دارند. با این حال، شوک الکتریکی در بدن و سطح پوست از جمله جدیدترین علائمی است که در بیماران کرونایی دیده شده است.

باور عمومی این است که احساس شوک الکتریکی بر روی پوست ناشی از پاسخ خودایمنی سیستم ایمنی بدن می‌شود. برخی از بیماران نیز از مور مور شدن بدن که شبیه به احساس قرار گرفتن پوست بر روی آتش و یا سوختگی پوست است گلایه دارند.

متخصصان می‌گویند دلیل مور مور شدن پوست به دلیل پاسخ طبیعی ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا است. آنتی بادی (پادتن) که سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس‌ها تولید می‌کند می‌تواند باعث تداخل در کارکرد سیستم عصبی شود و همین امر احساس شوک الکتریکی و یا مور مور شدن بدن را در پی دارد.

یکی از متخصصان در این باره می‌گوید: بدن پاسخ ایمنی گسترده‌ای به عوامل خارجی و بیماری زا می‌دهد. سلول‌های ایمنی در مقابل عوامل بیماری زا فعال شده و میزان زیادی مواد شیمیایی در خون آزاد می‌کنند. این مواد شیمیایی می‌تواند خود منجر به علائم و عوارض پوستی شود. وقتی سیستم ایمنی بدن فعال می‌شود افراد ممکن است احساس متفاوتی پیدا کنند. پیش‌تر چنین علائمی در بیماری‌های دیگر نیز مشاهده شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز