شمال کشور سرد می‌شود / باد شدید در راه تهران

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۳۵۹۵
شمال کشور سرد می‌شود / باد شدید در راه تهران
کارشناس هواشناسی گفت: برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صادق ضیائیان، کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امروز با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در شمال کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود، افزود: روز شنبه با گستره فعالیت آن مناطقی از غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: همچنین با نفوذ جریان های سرد شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش ها آغاز می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در این روز در گیلان و مناطقی از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش‌ها شدت خواهد گرفت اظهار کرد: در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف را شاهد خواهیم بود.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه علاوه بر آذربایجان شرقی و کردستان در گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود. روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و فعالیت سامانه در غرب و جنوب غرب کشور گسترش پیدا می کند.

صیائیان با بیان اینکه در لرستان جنوب ایلام و غرب کردستان مقدار قابل توجه ای بارش را شاهد خواهیم بود، افزود: روز سه شنبه علاوه بر ایلام و کردستان در دامنه های جنوبی البرز هم بارش باران را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: در بعد ظهر سه شنبه با کاهش فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور در دامنه های جنوبی البرز شمال شرق و هم چنین در غرب سواحل دریای خرز شاهد بارش باران خواهیم بود.

او افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر کاهش دمای۳ تا ۵ درجه ای را شاهد خواهیم بود و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما را شاهد هستیم.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: دریای خزر در این ایام مواج است و و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دمای ۵تا ۷ درجه ای پیش بینی می شود.

او درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدظهر افزایش ابر و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و بیشترین دمای تهران ۲۳ و کم ترین آن ۱۳ درجه است.

فردا شب آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در ساعات پایانی شی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز