ابتلای بیش از ۴۹.۶ میلیون نفر در جهان به کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۳۶۰۶
ابتلای بیش از ۴۹.۶ میلیون نفر در جهان به کرونا
آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۴۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۵ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۶۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۱۰ میلیون مبتلا و بیش از ۲۴۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۴ و ۵.۶ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز به ۵۰ هزار نفر نزدیک شده است.

شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۸۶ مبتلا، ۲۴۲ هزار و ۲۳۰ قربانی

۲. هند هشت میلیون و ۴۶۲ هزار و ۸۰ مبتلا، ۱۲۵ هزار و ۶۰۵ قربانی

۳. برزیل پنج میلیون و ۶۳۲ هزار و ۵۰۵ مبتلا، ۱۶۲ هزار و ۳۵ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۴۰ مبتلا، ۲۹ هزار و ۸۸۷ قربانی

۵. فرانسه یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۵۳ مبتلا، ۳۹ هزار و ۸۶۵ قربانی

۶. اسپانیا یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۱۱ مبتلا، ۳۸ هزار و ۸۳۳ قربانی

۷. آرژانتین یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۸۱۴ مبتلا، ۳۳ هزار و ۱۳۶ قربانی

۸. انگلیس یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۸۴ مبتلا، ۴۸ هزار و ۴۷۵ قربانی

۹. کلمبیا یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۳۳ مبتلا، ۳۲ هزار و ۴۰۵ قربانی

۱۰. مکزیک ۹۵۵ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۹۴ هزار و ۳۲۳ قربانی

بنابر این گزارش پس از ایالات متحده، هند و برزیل کشورهای روسیه، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، انگلیس و کلمبیا تاکنون بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

نظر شما