مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

زنان دهک پایین همدان با هدف حمایت شناسایی شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۴:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸۱
زنان دهک پایین همدان با هدف حمایت شناسایی شوند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: زنان دهک‌های پایین و کارگران پسماند در این استان با هدف حمایت از آنها باید شناسایی و شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ربیعه علیمحمدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در نشست بررسی وضعیت زنان زباله گرد با تاکید بر توجه به زنان دهک‌های پایین جامعه توسط دستگاه‌های مسوول افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه زن در خانواده و جامعه اسلامی و رسیدگی به زنان سرپرست خانوار باید شرایط زندگی آنها بررسی شود.

او اظهار کرد: شناسایی این افراد و شناسنامه دار کردن کارگران پسماند و ایجاد بانک اطلاعاتی توسط شهرداری همدان صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: تمامی دستگاه‌ها پس از رویت و شناسایی این افراد بنا به شرایط هر فرد، وی را به نهادهای حمایتی معرفی کنند.

او با بیان اینکه افراد معتاد، معلول بهزیستی، زنان سرپرست خانوار به کمیته امداد و افراد جویای کار به جهاد دانشگاهی برای حضور در طرح مشاغل خانگی معرفی شوند ادامه داد: افراد معرفی شده به جهاد دانشگاهی برای اشتغال در طرح‌های زود بازده متمرکز شوند.

علیمحمدی گفت: گشت‌های بازرسی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و بسیج محلات در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

او اظهار کرد: همچنین سازمان صدا وسیما و شبکه های اطلاع رسانی قبل از حصول اطمینان از وضعیت این افراد و معرفی به سازمانهای مربوطه از نشر اخبار و مصاحبه به منظور جلوگیری از خدشه دار شدن شخصیت فرد و افکار عمومی و استفاده از افراد سودجو  امتناع کنند.

نظر شما