معاون اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت مطرح کرد:

خرید و فروش کارتن لوازم خانگی جرم نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۵:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۴۹۲۷
خرید و فروش کارتن لوازم خانگی جرم نیست
سرگرد وحید سلطانی گفت: خرید و فروش کارتن لوازم خانگی و تلفن همراه نمی تواند به تنهایی جرم باشد بلکه سواستفاده از این کارتن های خالی است که عمل مجرمانه شناخته می شود.

به گزارش برنا؛ این روزها قیمت کارتن برخی از کالاها مانند تلفن همراه حتی تا یک میلیون تومان هم می رسد. با نگاهی به آگهی های سایت هایی همانند دیوار این واقعیت غیر قابل باور را می توان دید. نه تنها تلفن همراه که کارتن سایر کالاهای خانگی هم از 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان به فروش می رسد. کارتن‌ و جعبه های دست دوم خیلی قیمتی شده و حتی برخی می گویند نایاب شده است. نصاب لوازم خانگی این روزها حتی کارتن را از مردم خریداری می کند و به دلال یا شرکت‌های تقلبی که جنس ایرانی را به اسم اصل وارد بازار می‌کنند، به فروش می رساند. لوگو، برچسب و بروشور را چاپ می‌کنند و با سواستفاده از کارتن ها، اجناس خود را به فروش می رسانند.

سرگرد وحید سلطانی، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: خرید و فروش کارتن لوازم خانگی و تلفن همراه نمی تواند به تنهایی جرم باشد بلکه سواستفاده از این کارتن های خالی است که عمل مجرمانه شناخته می شود.

او افزود: بعضا شاهد هستیم که برخی در سطح شهر و یا در بازار اقدام به جمع آوری یا خرید و فروش کارتن لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی می کنند که این نمی تواند جرم باشد اما اگر برای مثال با سواستفاده از این کارتن ها اقدام به کلاهبرداری یا تقلب در معامله کنند مرتکب جرم شده اند و قانون برای آن ها مجازات تعیین کرده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از سواستفاده هایی که ممکن است از این کارتن ها شود این است که وسیله ای برای نمونه ایرانی را در این کارتن ها قرار داده و به اسم کالای خارجی به فروش برسانند که یکی از مصادیق مجرمانه است زیرا شهروندان را فریب داده اند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان گفت: قراردادن کالای تقلبی و قاچاق در این کارتن های خالی یکی دیگر از مصادیق مجرمانه است که منجر به سواستفاده از شهروندان می شود. به طور کلی قراردادن هر کالایی  فارغ از آن چیزی که در کارتن بوده است و بسته بندی و فروش تحت برند آن کارتن یک عمل مجرمانه است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز