معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین:

طرح سرباز ماهر زمینه اشتغال جوانان در جامعه را فراهم می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۶۰۹۳
طرح سرباز ماهر زمینه اشتغال جوانان در جامعه را فراهم می‌کند
سرهنگ امید همتی‌مجد گفت: استفاده از ظرفیت جوانان مهمترین اولویت ناجا بوده که اگر به آن توجه شود به پیشرفت و آبادانی کشور و توسعه فضای کسب و کار می‌انجامد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ امید همتی‌مجد در جلسه کارگروه تخصصی مهارت آموزی سربازان، تصریح کرد: این طرح با اولویت آموزش تخصصی کار و اشتغال در مراکز نظامی و پادگانی استان اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: مشمولان وظیفه هنگام پست دفترچه آماده به خدمت، تخصص و مهارت‌های خود را قید کنند تا براساس آن و با توجه به مهارت‌هایی که دارند جذب یگان‌های مختلف شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین اضافه کرد: دوره مهارت آموزی سربازان چند سالی است که در مراکز آموزش نظامی و پادگان‌ها برگزار می‌شود و امسال نیز بنابر رسالت‌ و اهدافی که این دوره‌ها دارند، برنامه‌ریزی مناسبی در جهت برگزاری کیفیت آنها تدوین شده است.

او خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح سربازان وظیفه پس از پایان دوران خدمت سربازی می‌توانند جذب بازار کار شوند و به همین جهت آموزش سربازان وظیفه با هماهنگی ادارات کل استان صورت می‌گیرد و هر سازمان یا اداره‌کل با توجه به رسالت و برنامه‌های خود در مسیر آموزش سربازان سهیم خواهند بود.

این مسوول، هدف از این جلسه را هم افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرای و انتظامی استان قزوین در مسیر برگزاری دورهای مهارت آموزی و اشتغال سربازان دانست و تصریح کرد: با رفع موانع و مشکلات پیش رو، هم افزایی لازم در جهت برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر این دوره‌ها فراهم خواهد شد.

سربازان با گذراندن دوره مهارت آموزی از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند می‌شوند

سرهنگ ایمانعلی عابدزاده، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین در این نشست اظهار داشت: یکی از تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح موضوع سرباز ماهر است و به همین جهت مشمولانی که مهارت و تخصص‌های لازم در هر زمینه‌ای را داشته باشند قبل از ورود به خدمت سربازی آن را در سامانه نظام وظیفه ثبت می‌کنند و در طول خدمت هم دوره‌هایی برگزار می شود تا تخصص خود را تکمیل‌تر کنند.

او تصریح کرد: تعهداتی که از طریق وزارت کشور و ستاد نیروهای مسلح برای سربازانی که از این دوره‌ها استفاده کنند لحاظ شده که از جمله آن می‌توان به گذراندن دوران خدمت در شهر و یا نزدیک‌ترین محل سکونت خود و همچنین دریافت تسهیلات از بانک  اشاره کرد.

نظر شما