کشف عارضه‌ای عجیب در واکسن کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۱:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷۴
کشف عارضه‌ای عجیب در واکسن کرونا
تعدادی از داوطلبان واکسن مشترک شرکت فایزر و بیونتک دچار عوارض جانبی شدند و علائمی مانند تب، سردرد و حتی موردی عجیب داشته‌اند.

به گزارش برنا؛ روز دوشنبه بود که اعلام شد واکسن شرکت فایزر آمریکا و شریک آن بیونتک آلمان بیش از ۹۰ درصد از ابتلای به کرونا جلوگیری می‌کند.

حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب در شش کشور این واکسن را دریافت کردند که بعضی افراد دچار عوارض واکسن شدند.

این دو شرکت، آزمایش‌های واکسن فایزر را به صورتی انجام دادند که افراد نمی‌دانستند آیا واکسن را دریافت کردند یا دارو نمای واکسن به آنها تزریق شده است. اما بعضی از داوطلبان اظهار کردند که به دلیل ایجاد عوارض در خود فهمیده بودند که واکسن اصلی را دریافت کرده‌اند.

یک داوطلب ۴۵ ساله از آمریکا گفت: از این که داوطلب شرکت در آزمایش این واکسن شدم و فهمیدم در برابر ابتلا به کرونا مصون شده‌ام، بسیار خوش حال هستم. این خانم در دو مرحله، دو دوز واکسن را دریافت کرد. یک دوز را در سپتامبر و دوز دوم را در آخر همین ماه دریافت کرده بود.

این خانم آمریکایی درباره عوارض واکسن توضیح داد که دچار تب، سردرد و بدن درد شده بود و این عوارض ایجادشده را در زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا نیز داشته است.

یکی دیگر از داوطلبان به نام گلن دشیلدز که از تگزاس آمریکا در آزمایش‌های واکسن شرکت کرده است، درباره عوارض این واکسن توضیح داد.

این مرد ۴۴ ساله گفت: زمانی که واکسن را دریافت کردم، دچار حالت خماری شدم و بعد از مدت زمان کمی به حالت عادی بازگشتم.

واکسن فایزر آمریکا نیز مانند سایر واکسن‌های نامزد انتخاب شدن، دارای عوارض بوده اما همچنان با استقبال آمریکایی‌ها روبرو است.

نظر شما