معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت خبر داد؛

بسته بندی تنباکوی فله ای به اسم تنباکوی اسپانیایی و ترکیه ای/ کشف ۶۰ هزار ماسک غیربهداشتی / فروش مواد دخانی در واحدهای صنفی غیرمرتبط، مجاز نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۵۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۶۷۶۳
بسته بندی تنباکوی فله ای به اسم تنباکوی اسپانیایی و ترکیه ای/ کشف ۶۰ هزار ماسک غیربهداشتی / فروش مواد دخانی در واحدهای صنفی غیرمرتبط، مجاز نیست
سرهنگ نادر مرادی از کشف 60 هزار ماسک غیربهداشتی در تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ یکی از جرائمی که امروز در ورای مقوله قاچاق در حوزه کالاهای مورد نیاز شهروندان در حال رقم خوردن است، تقلب در معامله است که به واسطه مشکلات اقتصادی سبب شده تا برخی سودجویان با تولید اقلام با کیفیت پایین و قرار دادن آن ها در بسته بندی های برندهای خارجی و یا استاندارد آن ها را به شهروندان عرضه کند و سود کلان به جیب بزند، فارغ از اینکه چه صدماتی به شهروندان وارد می شود. تخلفی که پای آن به اقلام بهداشتی نیز باز شده است.

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: طی روزهای گذشته در همکاری خوبی که با بازرسان وزارت بهداشت داشتیم، از یک مغازه در تهران تعداد زیادی تنباکوی تقلبی کشف شد که در مخلوط آن ها خاک وجود داشت و به صورت غیربهداشتی بسته بندی شده بود.

او افزود: این تنباکوها به صورت فله ای توزیع و در بسته بندی ها به اسم تنباکوی ترکیه ای و اسپانیایی به فروشندگان فروخته می شد در صورتی که در داخل کشور به صورت غیربهداشتی تولید شده بود و به قدری به آن ها اسانس زده می شد که دیگر اصل تنباکو مشخص نبود و فقط ضرر و زیان آن افزایش پیدا می کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برچسب ها و قوطی های این تنباکوها نیز در داخل کشور تولید می شد و پیش از آن که این مواد خطرناک در میان شهروندان توزیع شود، محموله آن کشف و ضبط شد. این محموله شامل 10 هزار بسته تنباکوی غیرمجاز بود. باید دقت کرد که فروش مواددخانی در واحدهای صنفی غیرمرتبط غیرمجاز است. 

سرهنگ مرادی ادامه داد: در این رابطه یک واحد صنفی پلمب و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد. متاسفانه شهروندان به علت عدم شناخت ممکن بود این تنباکوها را مصرف کرده و بر سلامت آن ها تاثیرات سو زیادی بگذارد. 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت اظهار کرد: طی روزهای اخیر از 2229 واحد صنفی بازدید به عمل آمد. در این بازدید همچنین 60 هزار ماسک غیربهداشتی کشف شد.

او در پایان افزود: از یک واحد صنفی دیگر نیز مشروبات الکلی که در بسته بندی های غیربهداشتی عرضه می شد، کشف شد. در این راستا با متخلفین برخورد شد. تلاش ها برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف ادامه دارد و در این راستا رصدها نیز افزایش خواهد یافت.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز