معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

محوریت سیاست‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها انس با قرآن و تعمیق باورهای دینی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۷۹۶۱
محوریت سیاست‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها انس با قرآن و تعمیق باورهای دینی است
غفاری در افتتاحیه جشنواره قرآنی "مُلک" تاکید کرد: در سیاست‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراگیر شدن فضای قرآنی، انس با قرآن و تعمیق باورهای دینی در میان دانشجویان اهمیت فراوان دارد.

به گزارش برنا؛ غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاحیه جشنواره در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، در ارتباطی برخط، ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی عنوان کرد: امید است که ما بتوانیم آنچه را که ایشان سال‌های سال مورد توجه و پژوهش قرار داده‌اند در فضاهای دانشگاهی و مراکز آموزش عالی به کار بگیریم.
او تصریح کرد: تلاش ما و مسئولان دانشگاه‌ها بر این است که تنوع بیشتری به فضاها و فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها دهیم تا فرصت کافی برای مشارکت حداکثری دانشجویان عزیز در این برنامه‌ها را محیا سازیم.
 غفاری ادامه داد: قرآن کتابی آسمانی است که برای هر زمان و هر مکانی، در هر شرایطی سخنی برای گفتن دارد و راهگشای تمام امور است؛ لذا تمامی فعالیت‌ها قرآنی در کشور و دانشگاه‌ها باید معطوف به فهم قرآن و استراج درون مایه و رهنمودهای آن باشد که نظام‌نامه اخلاقی و سبک زندگی دینی را برای جوامع انسانی فراهم می‌سازد.
او اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها انجام می‌شود برای سایر مراکز بسیار درخور اهمیت است؛ امید داریم به زودی با فضایی مواجه شویم که این جشنواره‌ها و مراسم‌ها به صورت حضوری و در محیط دانشگاه انجام شود تا بتواند بیش از پیش دانشجویان را با راه و رسم قرآن آشنا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز