آسیب به کمر و ستون فقرات با ماساژ / ۹۰ درصد ایرانیان کمردرد را تجربه می‌کنند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۸۰۳۱
آسیب به کمر و ستون فقرات با ماساژ / ۹۰ درصد ایرانیان کمردرد را تجربه می‌کنند
کمردرد از رایج‌ترین و شایع‌ترین دردها است، افراد هنگام مواجهه با دردکمر شروع به ماساژ دادن کمر خود می‌کنند که ممکن است به کمر و ستون فقرات خود آسیب برسانند.

به گزارش برنا؛ حسن محمدی فوق تخصص کنترل و درمان درد  گفت: شایع ترین کمردردها، کشیدگی و پارگی عضلات، آرتروز و دیسک های کمری است و به دلیل سبک زندگی امروزی ۹۰ درصد مردم در گروه های سنی مختلف این عارضه را تجربه می کنند.

او اظهار کرد: افرادی که به بیماری های عفونی و سرطان ها نیز مبتلا می شوند، کمردرد را بیشتر احساس می کنند و باید درمان های اساسی انجام دهند.

این پزشک کلینیک درد پردیس تصریح کرد: اختلالات ستون فقرات، بیماری دیسک بین مهره‌ای، تاندون‌ها و عضلات از علل ایجاد درد در کمر هستند و ممکن است کمردرد منشاء عصبی و درگیری اعصاب کانال نخاع داشته باشد. در بین علل کمردردها، دیسک بین مهره‌ای از شایع‌ترین علل آن است.

محمدی با بیان اینکه کمردرد می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد و افراد را از انجام دادن فعالیت‌ها و کارهای روزانه باز دارد، ادامه داد: بسیاری از افراد هنگام مواجهه با دردکمر معمولا شروع به ماساژ دادن کمر خود می‌کنند و نمی‌دانند که با این کار ممکن است به کمر و ستون فقرات خود آسیب برسانند.

این فلوشیپ درد اضافه کرد: استراحت، بهترین درمان است و می‌تواند کشیدگی‌ها و آسیب‌های مزمن ناحیه کمر را بهبود بخشد، ولی استراحت نباید به این معنا باشد که به طور طولانی مدت در رختخواب ماند زیرا نه تنها کمکی به کاهش درد نمی‌کند بلکه کمردرد را تشدید می‌کند. تناسب اندام یکی از رازهای سلامتی جسم بوده و تاثیر بسزایی نیز در جلوگیری از ابتلا به کمردردهای ناشی از اضافه وزن دارد و در واقع، کمردرد شایع ترین درد بین افرادی است که از اضافه وزن رنج می‌برند.

او ادامه داد: نشستن‌های طولانی یک فشار مزمن برای کمر است و موجب بروز بیرون‌زدگی دیسک می‌شود، افرادی که مجبور به نشستن‌های طولانی پشت میز هستند، حتما زمانی را برای ورزش کردن و کش و قوس دادن بدن خود اختصاص دهند. همه افراد باید روزانه فعالیت بدنی داشته باشند.

محمدی اظهار کرد: اگر با استراحت و کاهش وزن کمردرد بهبود نیافت، افراد باید به کلینیک های درد مراجعه کرده و برای آنها فیزیوتراپی، ازن تراپی، لیزردرمانی تجویز شود. جراحی آخرین مرحله درمان این بیماری است.

نظر شما