تاثیر داروی ام اس در درمان کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۲۰:۵۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۸
تاثیر داروی ام اس در درمان کرونا
محققان دریافتند که نسخه جدید آزمایشی داروی «اینترفرون بتا-1a» شرکت بیوتکنولوژی Synairgen انگلیس برای درمان کرونا هم مؤثر است.

به گزارش برنا؛ محققان انگلیسی اعلام کرده اند که استفاده از داروی معمولی که برای درمان مبتلایان به ام اس به کار می رود، توانسته خطر تشدید بیماری کووید- 19 را در مبتلایان کاهش دهد. 

تاکنون محققان داروهای مختلفی را روی درمان کرونا آزمایش کرده اند و برخی هم نتایج قابل قبولی داشته اند. به نظر می رسد این دارو هم یکی از همین داروهای مؤثر باشد. اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود چرا این دارو که باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی می شود، می تواند در کاهش عفونت های شدید کروناویروس کمک کند.

به گزارش cnn، محققان دریافتند که نسخه جدید آزمایشی داروی «اینترفرون بتا-1a» شرکت بیوتکنولوژی Synairgen انگلیس برای درمان کرونا هم مؤثر است. نتایج فاز دو این دارو روی مبتلایان به کرونا که در بیمارستان بستری هستند، موفقیت آمیز بوده است.

داروی SNG001 شدت بیماری یا مرگ ناشی از کرونا را تا 79 درصد کاهش می دهد. این دارو، یک فرمول استنشاقی از «اینترفرون بتا-1a» است که به منظور کاهش التهاب و آسیب عصبی بر اثر ابتلا به بیماری ام اس تجویز می شود.

محققان در فاز آزمایشی، این دارو را روی 48 بیمار تست و در مقابل، 50 بیمار دیگر هم از شبهه دارو استفاده کردند. بعد از گذشت دو هفته، بیمارانی که روزی دو بار این دارو را دریافت کرده بودند، طی 15 تا 16 روز بهبود یافتند به طوری که روند درمان آنها در برابر بهبود 28 روزه بیمارانی که شبهه دارو استفاده می کردند، سه برابر بیشتر بود.

به گزارش سیناپرس، از گروه تحت درمان با این دارو، 21 بیمار (44 درصد) طی دو هفته بهبود یافتند در حالی که در گروه شبهه دارو، تنها 11 بیمار (22 درصد) بهبود پیدا کردند. پس از 28 روز از گذشت بیماری، 58 درصد از بیماران گروه اول و تنها 35 درصد از بیماران گروه دوم بهبود یافته بودند.

شایع ترین عوارضی که بیماران در مصرف داروی SNG001 از خود نشان دادند، سردرد بود. با وجود موفق بودن نتایج این دارو، محققان اعلام کرده اند که این دارو باید فاز سوم آزمایش ها را هم پشت سر بگذارد تا بی خطر بودن این دارو برای درمان سریع تر کرونا به اثبات برسد.

محققان در نظر دارند بررسی های گسترده تری را روی تأثیر طولانی مدت این دارو بر علائم کووید- 19 و به ویژه علائم ریوی انجام دهند. برای بهینه سازی اثر ضدویروسی اینترفرون بتا، محققان معتقدند که باید آن را روی بیمارانی تست کرد که در مرحله اولیه بیماری قرار دارند.

 

نظر شما