وزیر بهداشت:

افزایش تست های کرونا به ۱۰۰ هزار مورد در روز/ در زمینه تولید واکسن کرونا پیش قدم هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۳:۳۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۸۶۹۱
افزایش تست های کرونا به ۱۰۰ هزار مورد در روز/ در زمینه تولید واکسن کرونا پیش قدم هستیم
سعید نمکی گفت: در خصوص ساخت واکسن کرونا نوید می‌دهم تاکنون گام‌های مناسبی در کشور برداشته شده است که از بین 12 شرکت، 8 شرکت در وضعیت مناسب و 4 شرکت فاز یک و دو را طی و وارد فاز سه شده اند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی وزیر بهداشت  در جلسه اطلاع رسانی پیشرفت‌های تولید واکسن کووید19 به بهداشت جهانی در لایو اینستاگرامی خود ضمن تشکر از دست اندرکاران تهیه واکسن کرونا در دنیا و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان، بنیان برکت ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر افراد فعال در زمینه تهیه واکسن گفت: کشور ما هم درگیر این پدیده نو ظهوراست. با افزایش تست ها به 100 هزار مورد در روز و انجام اقدامات بیمار یابی بیشتر می‌توان این بیماری را سریعتر کنترل کرد.ما با توجه به ساخت تست های آنتی ژن در کشور و اخذ پروانه صدور توانستیم با بیمار یابی و قرنطینه  و درمان سرپایی و مراقبت بیشتر در بیمارستان ها از آمار مرگ و میر در کشور بکاهیم.

او گفت: برای تامین واکسن کرونا همگان در جهان با سه روش؛ مشارکت در کو وکس، حمایت سازمان جهانی بهداشت، همکاری بین المللی و پوشش و همکاری های انستیتوپاستور  و انستیتو رازی فعالیت های مناسبی آغاز شد. بنده چندی قبل نوید دادم که در ساخت واکسن کرونا در کشور گام‌های مناسبی برداشته شده است و از میان 12 شرکت 8 شرکت در وضعیت مناسب و 4 شرکت فاز یک و دو را طی و وارد فاز سه آزمایشات این واکسن شده اند.

نمکی افزود: گروهی از همکاران بنده در شرکت های دانش بنیان عملکرد خود را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت می رسانند.

وزیر گفت: توسعه حرکت های دانش بنیان در گرو تکیه بر علم و دانشمندان داخلی است . واکسن کووید 19 هم می‌تواند یکی از افتخارات ما باشد و در آینده نزدیک یکی از کشورهای مطرح دنیا خواهیم بود. از همه دست اندرکاران تشکر کرده و مراحل کار کارشناسی را طی می کنیم. امید است در تهیه واکسن کرونا بتوان گام های مناسب را برداشت.

نظر شما