خوردنی های مفید برای پیشگیری از سرطان پستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۲۰:۴۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۸۷۳۲
خوردنی های مفید برای پیشگیری از سرطان پستان
سرطان پستان از جمله شایع ترین انواع سرطان ها در زنان بوده و امروزه درمان آن امکانپذیر است.

به گزارش برنا؛ با وجود درمان پذیر بودن سرطان پستان اما این بیماری اغلب در مرحله پیشرفته شناسایی می شود که در این مرحله درمان آن سخت می شود. بنابراین، این نکته مهم است که زنان از علائم این سرطان آگاه باشند و بتوانند به موقع آن را تشخیص دهند.

برخی انواع مواد غذایی، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که مصرف آنها مانع از رشد سلولهای سرطانی در بدن می شود.

سایت pledgetimes در این مقاله به برخی از این مواد غذایی مفید اشاره کرده است:

سبزیجات دارای برگهای سبز

مصرف سبزیجات دارای برگهای سبز برای سلامتی مفید است زیرا این نوع از خوراکی ها حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. همچنین این سبزیجات سبزرنگ حاوی ترکیب خاصی موسوم به سولفورافان هستند که خاصیت ضد سرطانی دارد. این عوامل مانع از رشد تومور در بدن می شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

چای سبز

مهمترین ترکیب موجود در چای سبز تیامین است که به حفظ روحیه و آرام شدن کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز خطر ابتلا به سرطان را در بدن کاهش می دهد. در عین حال ترکیب موجود در چای سبز موسوم به EGCG در رفع سرطان پستان شناخته شده است.

سیر و پیاز

پیاز و سیر هر دو آنتی اکسیدان قوی دارند و هر دو دارای خاصیت ضد سرطانی هستند. همچنین سیر و پیاز از جمله خوراکی های سالم به حساب می آیند زیرا دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد التهاب هستند و مصرف آنها می تواند بدن را در برابر صدها بیماری حفظ کند.

قارچ

مصرف قارچ برای زنان بویژه برای پیشگیری از سرطان پستان بسیار مفید است. همچنین این خوراکی رشد تومورهای سرطانی را متوقف می کند. قارچ حاوی عنصر خاصی است که آنزیم های استروژن سنتاز را مهار می کند. این آنزیم ها در کمک به رشد تومور نقش دارند.

گردو

مصرف گردو نیز برای سلامت زنان مفید است. از یک سو، گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و از طرف دیگر در کاهش خطر سرطان نیز موثر است. علاوه بر این، مصرف گردو باعث کاهش کلسترول می شود. این ماده حاوی یک عنصر خاص به نام سیتوسترول است که از رشد سرطان و تومور جلوگیری می کند.

نظر شما