وزیر علوم مطرح کرد:

لزوم فعالیت بیشتر زنان در شرکت‌های دانش بنیان/ زنان، ۶۰ درصد جمعیت وزارت علوم هستند

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۳:۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳۷
لزوم فعالیت بیشتر زنان در شرکت‌های دانش بنیان/ زنان، ۶۰ درصد جمعیت وزارت علوم هستند
منصور غلامی گفت: هم اکنون در حوزه های دانش بنیان تعداد شرکت های نوآور که توسط زنان تشکیل شده باشد بسیار نیست اما زنان از لحاظ جمعیتی حضور خوبی در این حوزه دارند.

به گزارش برنا؛ منصور غلامی، وزیر علوم در جلسه امضای تفاهم نامه بین وزارت علوم و تحخقیقات و فناوری با معاونت امور و زنان و خانواده ریاست جمهور گفت: جامعه دانشگاهی جمعیت قابل توجهی از زنان و جوانان را در خود جای داده است.

او افزود: 50 درصد دانشجویان را زنان  تشکیل می دهند و 30 درصد زنان عضو هیات علمی هستند. تعداد کارمندان زن در دانشگاه ها بیش از این ارقام است. به طور متوسط 60 درصد وزارت علوم زنان هستند. جامعه قابل توجهی از زنان را در اختیار داریم.

او افزود: جامعه هدف ما جوانان هستند . دانشجویان دختر 4 سال و بیشتر در دانشگاه هستند و این 4 سال برای تحقق اهداف زندگی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به مقوله کرونا خانواده ها در این دوره می تواند در کاهش نگرانی ها کمک کننده باشد. در مباحث مختلف برخی مواقع نیازمند همایش، پژوهش و برنامه ریزی هستیم و در برخی مواقع هم نیازمند حمایت ها هستیم که جزو برنامه های دولت است.

او تصریح کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم که باید در قالب یک قانون در پیش روی مجریان کشور در 6 سال آخر قرار گیرد. پیشنهاد می شود دکتر ابتکار و دیگر مسئولان در زمینه حمایت های دولت در بخش خانواده و امور بانوان اقدامات فراوانی انجام دهند.

غلامی با بیان اینکه دانشجویان دختر انگیزه فراوان در مشارکت ها دارند، گفت: هدایت و توانمندسازی دختران باعث می شود جمعیت را بیش از پیشی را برای مشارکت ها در اختیار داشت. تفاهم نامه ها پیگیری شده است. در حوزه های مختلف فناوری؛ مشاغل مبتنی به دانش، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان می توانند برنامه ها را بیش از پیش گسترش دهند. شاید هم اکنون در حوزه های دانش بنیان تعداد شرکت های نوآور که توسط زنان تشکیل شده باشد بسیار نیست اما زنان از لحاظ جمعیتی حضور خوبی در این حوزه دارند.

به گفته او حمایت سازمان علمی و فناوری در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

//انتهای پیام:5

نظر شما