معاون اجتماعی پلیس فتا:

خرید و فروش کارتخوان بدون مجوز جرم است

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۵:۵۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۹۹۰۸
خرید و فروش کارتخوان بدون مجوز جرم است
سرهنگ رامین پاشایی گفت: خرید و فروش دستگاه کارتخوان بدون مجوز ممنوع است.

به گزارش برنا؛ خرید و فروش دستگاه کارتخوان یکی از جدیدترین اقداماتی است که در فضای مجازی مشاهده می شود. اقدامی که دو جنبه می تواند داشته باشد. در وهله اول عدم اطمینان به فروش های اینترنتی که ممکن است منجر به کلاهبرداری و تقلب در معامله شود و در وهله بعد گرفتار شدن در جرائمی همچون فرار مالیاتی و پولشویی است که شهروندان را تهدید می کند. 

در این میان سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: معمولا مشاهده شده استسودجویان با سواستفاده از مدارک سایرین اقدام به اخذ کارت بازرگانی و یا دستگاه کارت خوان می کنند و از طریق این بسترها اقدام به اعمال مجرمانه می کنند بدون اینکه شهروند صاحب مدارک از این اقدام مطلع شود.

او افزود: متصدیان این حوزه باید جواز کسب و کار و مدارک شناسایی فردی که درخواست دریافت کارت خوان کرده است را به صورت کامل بررسی کنند و از صحت و اصل بودن مدارک مطمئن شوند.

در ادامه سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: خرید و فروش دستگاه کارتخوان بدون مجوز ممنوع است. بنابراین خرید و فروش دستگاه کارتخوان خارج از چرخه بانک ها موسسات مالی معتبری که اسامی آن ها اعلام شده است، ممنوع است.

او افزود: هرگونه واگذاری دستگاه کارتخوان خارج از اصول معین شده جرم است و پلیس فتا در همین راستا با آن برخورد خواهد کرد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز