رئیس کانون طلاق و ازدواج کشور:

دفاتر ازدواج و طلاق زوج و فرد شدند/حضور بیش از ۶ نفر در محضرخانه ممنوع/مشاوره‌های پیش از ازدواج به صورت مجازی در حال برگزاری است

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۵:۰۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲۴
دفاتر ازدواج و طلاق زوج و فرد شدند/حضور بیش از ۶ نفر در محضرخانه ممنوع/مشاوره‌های پیش از ازدواج به صورت مجازی در حال برگزاری است
علی مظفری گفت: ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک بخشنامه‌ای را به ما ابلاغ کرده است که طبق آن دفاتر ازدواج و طلاق از ابتدای آذرماه باید به صورت زوج و فرد فعالیت کنند.

به گزارش برنا؛ جهت کنترل بیماری کرونا با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح جامع اعمال محدودیت‌ها با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود که این طرح فعالیت دفاتر ازدواج و طلاق را هم دستخوش تغییراتی کرده است که نیاز است زوج‌ها و جوانانی که قصد ازدواج در این دو هفته را دارند از آن مطلع شوند.

علی مظفری، رئیس کانون طلاق و ازدواج کشور در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به جزئیات فعالیت این دفاتر گفت: ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک بخشنامه‌ای را به ما ابلاغ کرده است که طبق آن دفاتر ازدواج و طلاق از ابتدای آذرماه باید به صورت زوج و فرد فعالیت کنند.

او افزود: دفاتری که شماره آنها زوج است در روزهای زوج و دفاتری که شماره آنها فرد است در روزهای فرد می‌توانند فعالیت کنند و به مردم خدمات ارائه دهند بنابراین زوجین می‌توانند از طریق شماره دفاتر از روزهای فعالیت آنها مطلع شوند.

مظفری درمورد نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر تصریح کرد: براساس پروتکل بهداشتی که با نظر ما و وزارت بهداشت و درمان تدوین شد، فقط 6 نفر می‌توانند در دفاتر ازدواج حضور پیدا کنند که البته برای این 6 نفر هم فاصله گذاری اجتماعی درنظر گرفته شده و مدت زمان حضور آنها نیز محدود است.

او ادامه داد: ضدعفونی کردن دفاتر، گندزدایی و استفاده از ماسک از اقدامات دیگری است که توسط دفترداران مرتب انجام می‌شود تا خدایی نکرده برای کسی مشکلی پیش نیاد.

رئیس کانون طلاق و ازدواج کشور درمورد نوبت دهی دفاتر عنوان کرد: علاوه بر موارد فوق، نوبت‌دهی برگزاری آیین ازدواج و طلاق هم در ساعتی انجام می‌شود که تجمع صورت نگیرد و همچنین آزمایش های پیش از مراسم با زمان از قبل تعیین شده انجام می شود تا مانع تجمع و ازدحام جمعیت شود.

مظفری از برگزاری کلاس‌های آنلاین مشاوره پیش از ازدواج خبر داد و گفت: کلاس ها براساس پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده از این رو کلیه کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج به صورت مجازی انجام می‌شود تا از این جهات هم تجمعی به وجود نیاید.

او درمورد نحوه نظارت بر چند و چون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت مستمر بر دفاتر ازدواج و طلاق نظارت دارد و با هرگونه بی احتیاطی برخورد می‌کند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز