معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد؛

توزیع تست‌های سریع و رایگان از امروز در مراکز درمانی/ دورهمی‌ها یکی از علل شیوع کرونا در کشور/ وضعیت چندان مناسب نیست/بسته‌های حمایت اقتصادی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۰:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۰۹۱۶
توزیع تست‌های سریع و رایگان از امروز در مراکز درمانی/ دورهمی‌ها یکی از علل شیوع کرونا در کشور/ وضعیت چندان مناسب نیست/بسته‌های حمایت اقتصادی در اختیار مردم قرار می‌گیرد
علیرضا رئیسی گفت: امروزه 10 درصد مبتلایان دلیل ابتلای 80 درصد مردم می شود دورهمی های خانوادگی یکی از دلایل شیوع و تشدید بیماری در کشور ما است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه این ستاد گفت: جلسه امروز با حضور 15 نفر برگزار شد و دیگر اعضا به شکل وبینار حضور داشتند.

او افزود: مقوله طرح بسیج محله محور در سراسر کشور شروع شده است. همچنین گزارشی مبنی بر روند اجرای محدودیت ها در 43 شهر ارائه شد که باید گفت 41 شهر روند نزولی ابتلا را داشته و دو شهر دیگر نیازمند زمان بیشتری برای ورود به روند نزولی هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: طرح محدودیت ها از 5 آبان آغاز شده و موثر بوده است. محدودیت های جدید از امروز برای 160 شهر قرمز، 208 شهر نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد ایجاد شده است. امید است با رعایت مردم، شاهد کاهش ورودی بیمار به بیمارستان، ابتلا و بعد از 5 هفته کاهش مرگ و میر باشیم. عدم رعایت پروتکل ها توسط یک عده باعث می شود، زحمات دیگر افراد هدر رود.

رئیسی ادامه داد: امروزه 10 درصد مبتلایان دلیل ابتلای 80 درصد مردم می شوند دورهمی های خانوادگی یکی از دلایل شیوع و تشدید بیماری در کشور ما هستند.

او گفت: از امروز صد هزار تست سریع و رایگان در بین مراکز درمانی توزیع می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: امروز بسته های حمایتی و اقتصادی مناسبی مقرر شده تا بتوان از مصوبات حمایت کرد امید است دست به دست هم داده و بتوانیم اقدامات مناسبی در راستای کنترل و مدیریت این بیماری انجام دهیم. چون هم اکنون وضعیت چندان مناسب نیست.

//انتهای پیام:5

نظر شما