شرایط دریافت وام اشتغال مددجویان بهزیستی اعلام شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۴۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۷
شرایط دریافت وام اشتغال مددجویان بهزیستی اعلام شد
معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: در شرایط کرونایی، آموزش‌های آماده‌سازی شغلی که مستلزم گردهمایی است، از فرایند حذف شده و به‌جای آن تعهد مددجو برای گذراندن این دوره در آینده در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا؛ حمیده محدث، معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: در شرایط کرونایی، آموزش‌های آماده‌سازی شغلی که مستلزم گردهمایی است، از فرایند حذف شده و به‌جای آن تعهد مددجو برای گذراندن این دوره در آینده در نظر گرفته شده است.

محدث افزود: معتقدیم آموزش‌های آماده‌سازی شغلی پیش‌نیازی حیاتی نه‌تن‌ها برای اشتغال، بلکه برای زندگی اجتماعی است و به همین دلیل باید این آموزش‌ها به همه مددجویان داده شود.

او شرایط کرونایی را گذرا دانست و ادامه داد: در شرایط فعلی هم که امکان برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی و کسب‌وکار به‌صورت فیزیکی و حضوری وجود ندارد، علاوه بر اینکه مددجو باید متعهد شود که این دوره‌ها را در شرایط عادی بگذراند، می‌توان از زمینه‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی هم برای این امر استفاده کرد.

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در این‌ زمینه اظهار کرد: به‌زودی تفاهم‌نامه شش‌جانبه بین فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد، ستاد پایش صنایع امام رضا (ع)، تکرا، اداره کل زندان‌ها و بهزیستی در زمینه پایش، آموزش و اشتغال امضا خواهد شد که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای رایگان برای مددجویان را تضمین می‌کند و رؤسای مجتمع‌ها باید از این ظرفیت برای مددجویانشان بهره بگیرند.

محدث درباره بازار فروش محصولات تولیدشده مددجویان گفت: اکنون ۲ مجموعه خصوصی با داشتن پلت‌فرم نمایشگاهی در فضای مجازی فعال هستند که می‌توانند رابط برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی باشند و مددکاران نیز می‌توانند مددجویان را به این سمت هدایت کنند که از این ظرفیت استفاده شود.

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی همچنین به کارشناسان اشتغال افزود: نباید موضوع قطع مستمری به‌محض ایجاد اشتغال را با رویکرد قهری و بازدارنده مطرح کنیم که باعث روی‌گردانی مددجویان از اشتغال شود.

محدث در پاسخ به سؤالی برای وام خودرو مددجویان تصریح کرد: اگر خودرو صفر و برای استفاده کاری باشد، بانک موافقت می‌کند، اما مسئله این است که حداکثر سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است و سهم آورده مددجو نیز باید کمک‌کار باشد تا بتوان دراین‌زمینه به اشتغال رسید.

نظر شما