نگاه بهارستانی‌ها به فرزندان دوتابعیتی‌:

دوتابعیتی‌ها مورد اعتماد ما نیستند/کشورهای اعطاکننده تابعیت قصد ضربه زدن به نظام را دارند/ باید نحوه برخورد با دوتابعیتی‌ها در ایران مشخص شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۴:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۱۲۶۴
دوتابعیتی‌ها مورد اعتماد ما نیستند/کشورهای اعطاکننده تابعیت قصد ضربه زدن به نظام را دارند/ باید نحوه برخورد با دوتابعیتی‌ها در ایران مشخص شود
سلبریتی‌هایی که فرزندان خود را در کشورهای دیگر به دنیا می‌آورند، موج تولد فرزند در کشورهای اروپایی و آمریکایی را به راه انداخته‌اند و می‌گویند چون پول و امکاناتش را دارند این حق را از فرزندشان دریغ نمی‌کنند و به آنها اجازه زندگی بهتر می‌دهند اما به نظر می‌رسد این اقدام سبب هدر رفت منابعِ انسانی کشور می شود.

به گزارش برنا؛ داستان به دنیا آوردن فرزند در یک کشور دیگر داستان تازه‌ای نیست و هر از گاهی شنیده می‎شود فلان سلبریتی، بازیگر، خواننده و... فرزند خود را در یک کشور دیگر به دنیا آورده است تا تابعیت اول او یک کشور اروپایی یا آمریکایی باشد. اکثر کسانی که فرزند خود را خارج از کشور به دنیا می‌آورند، می‌گویند:«چون شرایط و امکاناتش را داشتیم، این کار را انجام دادیم تا فرزندمان در شرایط بهتر زندگی کند و دیگر نیازی نباشد در صف گرفتن ویزا و پاسپورت کشورهای دیگر بایستد.» اما تمام مزایای به دنیا آوردن فرزند در کشور دیگر این نیست؛ درواقع باید گفت یکی از مزایای داشتن فرزند با اقامت کشور دیگر برای پدر و مادر، این است که آنها می‌توانند در دوران بازنشستگی خود از شانس خوبی برای گرفتن اقامت و یا حتی شهروندی محل تولد فرزند خود برخوردار شوند به همین دلیل اکثر کسانی که توانایی مالی دارند، فرزند خود را در کشورهای دیگر به دنیا می‌آورند تا هم فرزندشان مزیت‌های مادام العمر داشته باشد هم اینکه از طریق او کمبودهای خود را جبران کنند و برای خودشان مزایا و امکانات دریافت کنند و حق شهروندی که نداشتند را از طریق فرزندشان دریافت کنند. اما سوال ابتدایی که برای همه پیش می‌آید این است که فرزندان ما با کسانی که خارج از کشور به دنیا آمدند چه فرقی در دریافت خدمات دارند؟ علاوه براین؛ حضور دوتابعیتی‌ها نوعی خروج سرمایه از کشور محسوب می‌شود چرا که این کودکان تا زمان مشخصی در ایران مانند بقیه کودکان زندگی می‌کنند و از خدمات آموزشی بهره مند می‌شوند اما درنهایت به یک سنی که می‌رسند از کشور می‌روند و در یک کشور دیگر سرمایه گذاری می‌کنند.

دوتابعیتی‌ها قابل اعتماد و وثوق ما نیستند/ کشورهایی که به ایرانی‌ها تابعیت می‌دهند قصد ضربه زدن به نظام را دارند/ در حال حاضر هیچ فرد دوتابعیتی در دستگاه دولتی وجود ندارد

کیومرث سرمدی واله، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نگاه و رویکرد کلی حاکم در کشور درباره حضور دوتابعیتی‌ها در ایران گفت: آنچه اهمیت دارد؛ تعلق خاطر و عِرق هر ایرانی نسبت به ایران است درواقع هرچقدر تعهد، دفاع و ایستادگی بین فرزندان ایرانی بیشتر باشد حضور آنها در شرایط سخت کشور بیشتر به چشم می‌خورد بنابراین دوتابعیتی بودن، فرزندان و نوه‌های خود را خارج از کشور به دنیا آوردن، چشم دوختن به قدرت‌هایی که به کشور و مردم ما دید خوبی ندارند و به عنوان متخاصم نگاه می‌کنند و همیشه مرجع توطئه بودند از لحاظ ما به شدت مردود است.

او افزود: کسانی که برایشان مهم است گواهی تولد فرزندشان از بیمارستانی در انگلیس، آمریکا، کانادا و... باشد به هیچ عنوان قابل اعتماد و وثوق نیستند و ما هیچ اعتمادی به افرادی که دوتابعیتی هستند، نداریم.

سرمدی واله تصریح کرد: امروز ممکلت ما به نیروهای جهادی، ولایی، مردمی و کارآمد در جبهه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیاز دارد مانند امثال شهید همت، چمران، قاسم سلیمانی که در جبهه جنگ تمام قد ایستادگی کردند. مطمئن باشید اینگونه افراد نه تنها اعتقادی به بحث‌هایی مانند دوتابعتی ندارند که حتی نگاه دلخوشانه‌ای به خارج از کشور نیز ندارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج سرمایه از کشور با مهاجرت دوتابعیتی‌ها گفت: نگاه ما به هر فرزند ایرانی به شکل سرمایه است یعنی ما معتقدیم هر ایرانی در هر کجای دنیا که باشد و هر جایی به دنیا آمده باشد، سرمایه ایران محسوب می‌شود و توان فکری و فنی او باید در راستای خدمت به ایران به کار گرفته شود اما فرق است بین فرزند ایرانی معتقد به کشور که اگر تمام امکانات کشور دیگر را به او بدهند حاضر نیست از وطنش دست بکشد با کسی که برنامه ریزی می‌کند 18 سال در ایران بماند و سپس برای همیشه برود و در گوشه‌ دیگری از دنیا مشغول به کار شود.

او افزود: امروزه دنیا، دنیای اخلاق و رحم نیست بلکه دنیای منافع مادیِ ماورای اخلاق است پس مطمئن باشید این قدرت‌ها بدون برنامه و چشم داشت هیچگونه امتیازی به کسی نمی‌دهند و اگر لطف می‌کنند به بنده و امثال من تابعیت می‌دهند قطعا چشم طمع به آینده دارند و از این طریق علیه نظام ما استفاده می‌کنند.

سرمدی واله با بیان اینکه در دستگاه‌های اجرایی هیچ دوتابعیتی وجود ندارد، گفت: طبق قانون بین سیاسیون و دولتی‌ها نباید دوتابعیتی وجود داشته باشد و آنطور که بنده اطلاع دارم، چنین چیزی نداریم و هیچ فرد دوتابعیتی در دستگاه دولتی مشغول به کار نیست.

همه دوتابعیتی‌هایی که از کشور می‌روند سرمایه ما نیستند/باید برای نحوه برخورد با دوتابعیتی‌ها در کشور قانونگذاری کرد

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به خروج سرمایه‌های کشور با مهاجرت دوتابعیتی‌ها گفت: تاکنون کمیسیون آموزش وارد این بحث نشده است اما نکته اینجاست همه کسانی که از کشور می‌روند سرمایه ما نیستند درواقع کسی که هویت خود را خارج از کشور دنبال می‌کند، هرکاری هم کنیم تعهدی به کشور نخواهد داشت و نهایتا راهی که انتخاب کرده را می‌رود.

او افزود: سرمایه کشور نباید در اختیار کسی قرار بگیرد که پس فردا در خدمت کشوری دیگر باشد بنابراین درخصوص وضعیت دوتابعیتی‌ها، کمیسیون‌های مختلف باید بحث و بررسی کنند که چگونه به لحاظ قانونی در ایران با فردی که تابعیت کشور دیگر را دارد برخورد شود.

فلاحی تصریح کرد: رفتن و برگشتن یک موضوع است اما رفتن و ماندن موضوع دیگر. اگر یک ایرانی به کشور دیگر برود و پیشرفت علمی کند و به کشور خود بازگردد بسیار خوب است و ما به آن خروج سرمایه نمی‌گوییم اما اگر یک ایرانی سرمایه فکری خود را به کشور دیگر ببرد و دیگر برنگردد، آنوقت برای ما آسیب ایجاد می‌شود البته باز هم تاکید می‌کنم هرکسی که می‌رود سرمایه ما نیست و فقط آن تعداد افرادی که سرمایه فکری دارند برای ما سرمایه محسوب می‌شوند.

مواظب سرمایه‌ها و منابع کشور باشیم

این روزها که برخی مشهورها و به اصطلاح سلبریتی‌ها فرزندان خود را خارج از کشور به دنیا می‌آورند، بیشتر از همیشه مردم (به ویژه آنهایی که توانایی مالی دارند) را ترغیب برای به دنیا آوردن فرزند در کشورهای دیگر می‌کنند. اینکه کودکان دوتابعیتی تا سن معین در ایران زندگی کنند و از خدمات آموزشی بهره مند شوند و درنهایت به کشور دیگر که تابعیت آنجا را دارند، مهاجرت می کنند و برای همیشه از کشوری که برای آنهاست می روند که مصداق خروج سرمایه و هدر رفت منابع کشور است بنابراین انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی برای چند و چون زندگی دوتابعیتی‌ها در کشور قانونگذاری کند و اجازه ندهد سرمایه‌های این مملکت هدر رود.

//انتهای پیام:5

 

نظر شما