سرقت از زنان در بیمارستان‌های تهران

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۴:۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۱۷۹۲
سرقت از زنان در بیمارستان‌های تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت زنی میانسال خبر داد که با پرسه‌زنی در بیمارستانهای تهران زنان بیمار را مسموم و اموالشان را سرقت می‌کرد.

به گزارش برنا؛ اواخر شهریور ماه امسال مأموران حراست بیمارستان امام حسین (ع) به مرکز فوریتهای پلیسی 110 خبر دادند که در این مرکز درمانی سرقت اتفاق افتاده است.

با حضور مأموران کلانتری 106 نامجو در محل مشخص شد طلاهای یکی از بیماران که زنی 30 ساله بود سرقت شده است.

بعد از طرح شکایت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی درباره جزئیات سرقت به کارآگاهان گفت: روز حادثه برای درمان به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کردم در اورژانس منتظر بودم که زنی حدواً 50 ساله کنارم نشست و درباره مراجعه به بیمارستان حرف زدیم، او خودش را سولماز معرفی کرد و درباره علت مراجعه‌اش به بیمارستان حرف زد، لحظاتی بعد از کیفش یک آب‌میوه بیرون آورد و به من تعارف کرد، من هم از روی ادب قبول کردم، لحظاتی بعد از خوردن آب‌میوه ناگهان سرم گیج رفت و بی حال شدم.

او افزود: آن جا بود که با کمک سولماز از اورژانس خارج شدیم و در محوطه‌ای خلوت در حیاط بیمارستان روی یک صندلی نشستم، بعد از آن دیگر چیزی به یاد ندارم تا این که ساعتی بعد چشم باز کرده و متوجه شدم که آن زن من را با آب‌میوه مسموم بیهوش کرده و 60 میلیون تومان طلایی که به همراه داشتم را دزدیده و فرار کرده است.

کاراگاهان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که 10 شکایت مشابه به کلانتری‌های تهران گزارش شده است، بررسی شکایات مطرح شده نشان داد مشخصاتی که شاکیان از متهم در اختیار پلیس گذاشته بودند با هم مطابقت دارد بنابراین مشخص شد که زن میانسال با پرسه در بیمارستانها به این شیوه در حال سرقت است که با اقدامات پلیسی چهره وی به دست آمد و توسط شکات نیز شناسایی شد.

کاراگاهان پلیس با اطلاعاتی موجود موفق شدند متهم را شناسایی و وی را با هماهنگی‌های قضائی در تاریخ 28 آبان حین ورود به یکی از بیمارستانها بازداشت کنند همچنین در بازرسی از کیف متهم آب‌میوه و خرمای آلوده به داروهای بیهوشی کشف شد.

سولماز در تحقیقات اولیه اعتراف کرد که در یک سال گذشته 15 فقره سرقت به شیوه بیهوشی انجام داده است، متهم درباره انگیزه‌اش از سرقت هم گفت که به دلیل تأمین هزینه زندگی تصمیم گرفته به این شیوه سرقت کند، وی گفت که برای سرقت به بیمارستانهای شلوغ می‌رفته و بعد از پرسه‌زنی، سوژه مورد نظرم را انتخاب کرده و به بهانه‌ای با او وارد دوستی می‌شده است.

سولماز در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در فرصت مناسب طعمه‌ها را با آب‌میوه‌ای که از قبل آن را به داروهای خواب‌آور آلوده کرده بودم بیهوش و پول و طلاهایشان را سرقت می‌کردم، اموال سرقت شده را نیز به مالخری در شرق تهران می‌فروختم و با پولش خوشگذرانی می‌کردم تا اینکه دستگیر شدم.

کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق توانستند خریدار اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کنند که متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به زحمات همکارانم در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ که منجر به دستگیری مجرمان شد، در بازرسی از منزل سارق مشخص شد وی هیچگونه نیاز مالی نداشته و صرفاً به دلیل زیاده‌خواهی و خوشگذرانی، رو به سرقت آورده و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم دارای یک فقره سابقه کیفری در سالهای گذشته به اتهام سرقت بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تاکنون 10 مالباخته شناسایی شده و متهم با صدور قرار قانونی توسط بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز