نماینده مجلس شورای اسلامی:

کاش شهرداری‌ با افرادی که ویلاهای غیرقانونی چندصد میلیاردی می‌سازند هم مانند محرومین برخورد می‌کرد/تصمیم‌های عجولانه برای نظام هزینه دارد

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۱۸۶۵
کاش شهرداری‌ با افرادی که ویلاهای غیرقانونی چندصد میلیاردی می‌سازند هم مانند محرومین برخورد می‌کرد/تصمیم‌های عجولانه برای نظام هزینه دارد
مجتبی یوسفی با اشاره به حادثه ای که برای زن بندرعباسی رخ داد، به لزوم بزخورد با ویلاهای گران قیمت و حل مشکل مسکن محرومین تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ماموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار هستند. شهرداری بندرعباس درباره این ماجرا گفت که منزل این خانم در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است. هنوز این فیلم در انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است. سوال اصلی که در این شرایط مطرح می‌شود، این است حال که طبق قانون ساخت و سازهای غیرقانونی باید قلع و قمع شوند، بهتر نیست با کمک نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و هر نهاد حمایتی دیگری این کار را انجام داد تا حاشیه‌های اینچنینی ایجاد نشود و دست مایه‌ای برای رسانه‌های معاند قرار نگیرد؟!

مجتبی یوسفی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر حل مشکل مسکن برای مردم به ویژه محرومین گفت: ما باید این واقعیت را بپذیریم که اکنون در کشور، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیرمجاز وجود دارد و همه مسئولان ذی ربط از مجلس گرفته تا دولت و شهرداری‌ها باید برای این موضوع تمهیداتی در نظر بگیرند تا بالاخره مشکل مسکن در کشور به ویژه برای محرومین حل شود.

او افزود: اگر چنین باوری را داشته باشیم، تصمیم‌هایی که می‌گیریم تاثیرگذار خواهد بود اما اگر اینچنین نباشد و همیشه به سمت قوه قهریه حرکت کنیم و تصمیم‌های خلق الساعه بگیریم، همین حواشی که هر از گاه می‌بینیم به وجود می‌آید.

یوسفی تصریح کرد: چنین برخوردهایی برای کشور و نظام هزینه خواهد داشت و مشکلی از مشکل‌های ما را حل نمی‌کند درواقع تصمیم‌های عجولانه که فاقد برنامه‌های بلندمدت است چیزی جز هزینه برای کشور و نظام به همراه ندارد.

سخنگوی فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی درمورد نحوه برخورد با ساخت و سازی غیرقانونی گفت: کاش همانطور که شهرداری‌ها در برخی موضوعات اینگونه بد عمل می‌کنند از آن طرف هم با افراد بانفوذی که اراضی ملی را تصرف می‌کنند و ویلاهای چندصد میلیاردی می‌سازند، برخورد کند.

او در پاسخ به این سوال که بهترین نحوه برخورد با ساکنان این مناطق چیست؟ بیان کرد: به اعتقاد من مشکل مسکن را باید از ریشه حل کرد و برای مسکن محرومین فکری کرد. یک زمانی مسکن مهر برخی محرومین را صاحبخانه کرد، هرچند این طرح ایراداتی داشت اما انتظار می‌رفت اشکالات آن را برطرف کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون رهن و اجاره برای برخی از افراد آرزو شده است دیگر چه برسد به خرید مسکن و سرپناه توسط محرومین پس وقتی سرمنشاء مشکلات مسکن حل نشود و برای آن فکری نکنیم مشکل سکونت‌گاه‌های غیرمجاز هم حل نمی‌شود.

یوسفی اظهار کرد: باید جلوی افرادی که اراضی ملی را غارت می‌کنند و ساخت و ساز انجام می‌دهند گرفته شود و برای افرادی هم که سالیان سال است در سکونتگاه‌های غیرمجازی زندگی می‌کنند، فکری شود چون برخی از این افراد محروم 20 سال در این مناطق زندگی می‌کنند و باید مشکل مسکن آنها حل شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز