یک نویسنده کودک در مراسم گرامیداشت استاد راستگو مطرح کرد؛

استاد راستگو آغازگر شیوه ای جدید در آموزش به کودکان و نوجوانان

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۹:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۴۱۰۴
استاد راستگو آغازگر شیوه ای جدید در آموزش به کودکان و نوجوانان
مراسم نکوداشت استاد حاج شیخ محمدحسن راستگو عصر امروز ششم آذر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش برنا؛ مراسم نکوداشت استاد حاج شیخ محمدحسن راستگو ساعت 19 امروز پنج شنبه ششم آذر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

محمد میرکیانی، نویسنده کودک ضمن گرامیداشت تلاش های استاد راستگو و تاکید بر زحمات ایشان برای آموزش کودکان و نوجوانان این مرز و بوم گفت: استاد راستگو از آغازگران بود. در حالی که آغاز گر بودن همیشه دشوار است. بعد از پیروزی انقلاب تلویزیون وارد خانه ها شد در حالی که بسیاری از افراد با این دستگاه مانوس نبودند.

میرکیانی گفت: بعد از پیروزی انقلاب بسیاری از افراد متدین جرات ورود به عرصه رسانه را نداشتند. البته ایشان فعالیت خود را از صدا و سیمای مرکز مشهد و برنامه رنگین کمان آغاز کرد.

این نویسنده کودک تاکید کرد: ورود افراد متدین و متعهد در دهه 60 دشوار بود اما راستگو آغاز گر بود . او سدها را شکست و بنده به عنوان فردی در سال های اولیه انقلاب وارد رسانه شدم، بیان می کنم که در آن دوران مردم به سهولت نمی توانستند با مخاطب ارتباط داشته باشند.

به گفته میرکیانی استاد راستگو نیز در زمان خود تلاش های فراوانی برای آموزش به کودکان انجام داد.

او تاکید کرد: راستگو زبان کودکان را به خوبی می شناخت. افرادی که در عرصه کودک و نوجوان فعال هستند کودکی را احساس می کنند و فضای ذهنی کودکان را درک می کنند در غیر این صورت نمی توانند وارد دنیای کودکی شد.

او درباره آشنایی راستگو با هنر گفت: استاد راستگو زبان قصه، شعر و .. را می دانست. این مهارت ها از ابزار های مناسب در هنر است. 

میرکیانی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان در آن دوره برنامه های قبل از انقلاب را مشاهده کردند . در این شرایط خودتان مقایسه کنید که یک روحانی چگونه می‌تواند در این عرصه هنرنمایی کند. 

او با اشاره به آشنایی راستگو با دنیای رسانه گفت: اگر فرد به جایگاه رسانه آشنا نباشد نمی تواند موفق باشد در حالی که راستگو می دانست که مبنای رسانه چیست.

کیانی با اشاره به تواضع و فروتنی راستگو افزود: سال گذشته در صدا و سیما جلسه تجلیل و پاسداشت برگزار شد. بسیار از افراد در یک جایگاه به خودشیفتگی دچار می شوند اما او خود را همیشه شاگرد می دانست.  در اخلاق و اندیشه از او درس های زیادی آموختیم.

// انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز