سخنگوی سازمان مدیریت بحران مطرح کرد:

آماده باش کامل مدیریت بحران در هشدار سیل این روزها/ تجهیز اسکان اضطراری احتمالی توسط هلال احمر/استان‌های حوزه آبریز هوشیار باشند

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۴
آماده باش کامل مدیریت بحران در هشدار سیل این روزها/ تجهیز اسکان اضطراری احتمالی توسط هلال احمر/استان‌های حوزه آبریز هوشیار باشند
علی بختیاری گفت: پیش بینی می‌شود در 18 استان شاهد بارش باران باشیم که برای آنها هشدار سطح نارنجی و برای برخی استان‌های جنوبی هشدار قرمز صادر شده است.

به گزارش برنا؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام خبری عنوان کرد از روز شنبه و یکشنبه، بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و همچنین لرستان با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند و احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها نیز وجود دارد بنابراین باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود و هموطنان نیز از سفرها و ترددهای جاده‌ای غیرضروری در این مدت پرهیز کنند.

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به تمهیدات این سازمان برای روزهای پُربارش آتی گفت: دستورالعمل آمادگی و پیشگیری از مخاطرات فصل سرما را خطاب به استانداری‌ها در تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری ابلاغ کردیم اما برای این موضوع خاص بارش‌های سیل آسا در روزهای شنبه و یکشنبه، اقدام ویژه ای صورت گرفت. روز پنج شنبه هفته گذشته دستورالعمل خاصی را صادر کردیم.

او افزود: پیش بینی می‌شود در 18 استان شاهد بارش باران باشیم که برای آنها هشدار سطح نارنجی و برای برخی استان‌های جنوبی هشدار قرمز صادر شده است.

بختیاری تصریح کرد: در این دستورالعمل‌ها درخواست کردیم مازاد بر موارد معمول، جلسات هماهنگی در سازمان مدیریت بحران استان‌ها برگزار شود و به مردم در این خصوص اطلاع رسانی  کنند چرا که درخصوص مسائل هواشناسی اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد و ما با عضویت در کانال‌های مختلف استان‌ها می‌بینیم این اطلاع رسانی به خوبی در حال انجام است و ما آنها را از این طریق رصد می‌کنیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در ادامه گفت: تقاضا کردیم اگر لازم است پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری راهداری نسبت به انسداد مسیرها اقدام کند.

او افزود: همچنین درخواست کردیم هلال احمر مکان‌هایی را برای اسکان اضطراری احتمالی تجهیز کند که اکنون این کار را با کمک بخشداران و فرمانداری‌ها انجام شده است و مراکز عمومی مانند مساجد را آماده کرده تا در صورت لزوم مردم اسکان داده شوند.

بختیاری عنوان کرد: توصیه شده است تا کلیه امکانات لازم در محله‌ها مستقر شود و اگر لازم است بخش خصوصی به کار گرفته شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به پیش بینی وضعیت آب و هوا طی روزهای آینده گفت: اخباری که به دست ما رسیده نشان می‌دهد استان‌هایی چون کردستان، سقز، بانه، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش برف شدید داشتند و راه‌های روستایی آنها با مشکلاتی مواجه شده است که در حال حاضر راهداری در حال کار است تا مشکل را برطرف کند.

بختیاری در پایان اظهار کرد: پیش بینی شده است بیشترین میزان بارش در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری باشد به خصوص در استان‌هایی که در انتهای حوزه‌های آبریز هستند طبیعتا این مناطق باید بیشتر هوشیار باشند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز