بهبودیافتگان کرونا بخوانند؛

احتمال ابتلا به فیبروز ریه در بین بهبودیافتگان کرونا/ بهبودیافتگان کرونا این ویتامین را مصرف کنند

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۵:۳۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۵۲۸۵
احتمال ابتلا به فیبروز ریه در بین بهبودیافتگان کرونا/ بهبودیافتگان کرونا این ویتامین را مصرف کنند
ابتلا به کرونا و بهبودی آن هیچ الزامی به مصونیت فرد در برابر ابتلای دوباره به این بیماری نیست، پس در این شرایط رعایت نکات بهداشتی از اهمیت برخوردار است.

به گزارش برنا؛ بیش از 9 ماه از شیوع کرونا در کشورمان می گذرد و به طور میانگین بر اساس گزارشات سخنگوی وزارت بهداشت روزانه بالغ بر 14 هزار بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی شناسایی می‌شوند. این بیماران، کرونا را به شکل خفیف و شدید تجربه کرده و در صورت بهبودی باید به نکات بهداشتی خاص توجه کنند، چون برخلاف باور عموم بهبودیافتگان کرونا نه تنها از شر دوباره یا سه باره این بیماری در امان نیستند بلکه هرگونه کم توجهی می‌تواند در شیوع دوباره این بیماری تاثیرگذار باشد. 

بهبودیافتگان کرونا ویتامین D مصرف کنند

مینو محرز، عضو کمیته ملی ستاد مقابله با کرونا به خبرنگار برنا در خصوص نحوه مراقبت بیماران بهبود یافته از کرونا گفت: برای افراد بهبود یافته از کرونا مصرف ویتامینD به طور ماهانه پیشنهاد می‌شود چون اغلب افراد در ایران به کمبود ویتامین D دچار هستند. 

او افزود: دیگر ویتامین‌ها هم از طریق سبزیجات و میوه جات جذب می‌شوند و نیازی به مصرف مکمل‌های گوناگون نیست. میزان ماندگاری آنتی بادی در بین مبتلایان متفاوت است. برای مثال بسیاری از همکاران در بخش درمان از اسفند 98 تاکنون سه بار به کرونا مبتلا شده‌اند. آنتی بادی بعد از گذشت مدتی از بین می‌رود.

محرز ادامه داد: در این شرایط ویروس در بدن عود کرده یا دوباره فرد به دلیل عدم توجه به نکات بهداشتی مبتلا می‌شود.

او درباره کیفیت تولید آنتی بادی در بین مبتلایان به کرونا به شکل خفیف و شدید تاکید کرد: دو نوعی آنتی بادی در بدن ترشح می‌شود. در برخی مواقع میزان آنتی بادی در IGGوIGM  نمایش داده نمی‌شود. هرچند در برخی مواقع  هم آنتی بادی ترشح شده مصونیت سلولی به دنبال دارد. 

فیبرز در انتظار برخی مبتلایان به کرونا

این پزشک عفونی گفت: برای بهبود یافتگان کرونا تقویت سیستم تنفسی پیشنهاد نمی‌شود چون در اغلب مواقع تنفس به حالت عادی  باز می‌گردد. هرچند در بین مبتلایان  شدید به کرونا در صورتی که زنده بمانند در قالب فیبروز ریه بروز می‌کند. 

محرز در پایان با اشاره به میزان آنتی بادی مبتلایان به کرونا افزود: در بین مبتلایان میزان ماندگاری آنتی بادی متفاوت است.

//انتهای پیام:4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز