مدیرعامل جمعیت هلال احمر:

آزادشدن ۲۵۰ هزار یورو از اعتبارات هلال احمر در خارج از کشور/توزیع ۱۵ هزار بسته غذایی

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۴:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۶۰۶۵
آزادشدن ۲۵۰ هزار یورو از اعتبارات هلال احمر در خارج از کشور/توزیع ۱۵ هزار بسته غذایی
کریم همتی از آزادشدن 250 هزار یورو از اعتبارات هلال احمر در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛  کریم همتی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور در خصوص کمک های بلوکه شده به خبرنگار برنا گفت: در ابتدای هفته جاری مبلغ 250 هزار مارک معادل 250 هزار یورو آزادسازی شد. به کمک این مبلغ 500 کپسول اکسیژن خریداری و در اختیار بیماران قرار گرفت.

او افزود: یک کپسول 600 لیتری تولید اکسیژن که به دستگاه مرکزی بیمارستان وصل می شود نیز به واسطه این مبالغ خریداری شد. باید دقت کرد که کمک های بین المللی که امروز آزاد شده اند، مسیر هزینه کردن آن ها مشخص است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: قسمتی از این پول های بلوکه شده باید صرف سیل لرستان شود، قسمتی باید صرف سیل سیستان و بلوچستان شود و ما نیز مشخصا این مبالغ را صرف همان موارد می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: بسته های یک میلیون تومانی به صورت بسته غذایی به تعداد 15 هزار عدد در استان های محروم نیز از این اعتبارات تهیه و توزیع شد. 

همتی در خصوص تولید ماسک و اقلام بهداشتی گفت: در حوزه تولید ماسک و اقلام بهداشتی و محافظتی هیچ مشکلی نداریم و کمبود در کشور وجود ندارد و تولید در این عرصه به صورت تمام وقت ادامه دارد.

به گفته او به صورت روزانه 20 هزار ماسک توسط هلال احمر تولید می شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین روزانه 80 هزار محلول ضدعفونی کنند در کشور توسط هلال احمر تولید و عرضه می شود. هلال احمر با تمام توان در کنار وزارت بهداشت است. امروز با کمبود 1500 دستگاه اکسیژن مواجه هستیم که تلاش می شود تا این کمبود نیز جبران شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: تلاش این است تا کمبودها در تولید تخت های بیمارستانی، تشک مواج، ویلچر و سایر تجهیزات بیمارستانی برطرف شود. داروهای مورد نیاز وزارت بهداشت توسط هلال احمر  وارد شده است و فارغ از داروهایی است که هلال احمر تولید می کند. 

همتی در پایان گفت: عرضه داروهای خاص نیز صرفا با هلال احمر و داروخانه 13 آبان است و به صورت روزمره عرضه می شود مگر اینکه این داروها به طورکل به دست ما نرسد. 

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز