تعریف استاندارد‌های جدید خدمات الکترونیک به گردشگران ضروری است

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۵:۴۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۶۲۴۷
تعریف استاندارد‌های جدید خدمات الکترونیک به گردشگران ضروری است
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تعریف استاندارد‌های جدید خدمات الکترونیک به گردشگران با توجه به تغییر ساختار‌های کلی سفر در ایام همزیستی با کرونا و پسا کرونا ضرورت بسیاری دارد.

به گزارش برنا؛ ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مجازی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین نشست وزرای گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی موسوم به کومسک، همکاری نهاد‌های بین‌المللی به منظور تعامل و همفکری در زمینه حیات گردشگری در بحران کرونا را امری بسیار ضروری خواند و با توجه به تغییر احتمالی ساختار‌های کلی سفر در ایام پسا کرونا، بر بازنگری در بازار‌های هدف، بازتعریف محصولات گردشگری و بهبود سطح ارائه خدمات الکترونیک، تاکید کرد.

تیموری در این نشست که به صورت وبیناری حول دو محور «واکنش به کووید ۱۹» و «ارتقای کارآفرینی برای رقابت‌پذیری صنعت گردشگری» برگزار شد با ارائه گزارشی از اقدامات کشورمان جهت انطباق و همزیستی با کرونا نظیر حمایت از فعالین صنعت گردشگری در قالب بسته‌های حمایتی شامل امهال بدهی‌ها و اعطای وام با بهره کم و دوره تنفس طولانی، تعریف پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ ضوابط سفر‌های هوشمند، خسارت‌های وارده به این حوزه را قابل توجه خواند و بر لزوم همفکری و تبادل تجربیات میان کشور‌های اسلامی در مهار بحران کرونا در حوزه گردشگری تاکید کرد.

تیموری همچنین ضمن تاکید بر پیوند تنگاتنگ بین گردشگری و اشتغال، ارتقای کارآفرینی بویژه در سطح جوامع محلی و از طریق استارت آپ‌ها (کسب و کار‌های نوین) را مولفه‌ای بسیار مهم و اثرگذار در افزایش رقابت‌پذیری مقاصد گردشگری خواند و در این راستا به توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این امر و تشکیل واحدی مشخص بدین منظور در ساختار جدید خود اشاره کرد.

معاون گردشگری در جمع‌بندی سخنان خود، ضمن تبیین ضرورت اقداماتی نظیر بازتعریف استاندارد‌های موجود، تعریف استاندارد‌های جدید و تسهیل صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌دهندگان خدمات در شرایط همه‌گیری کرونا، پرداخت جدی به مباحثی همچون توسعه خدمات الکترونیک، بازنگری در دستورالعمل‌ها و خط و مشی‌های گردشگری، ظرفیت‌سازی در جامعه محلی و اهمیت آموزش نیروی انسانی را ضروری دانست.

در افتتاحیه این رویداد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ایراد سخنرانی پرداخت و مقاماتی از جمله معاون رئیس جمهور ترکیه، رئیس بانک اسلامی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و جمعی از وزرای گردشگری و اقتصادی کشور‌های عضو، در این اجلاس مجازی حضور داشتند.

کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در سال ۱۹۸۱ و با تصویب سومین اجلاس سران اسلامی بنیان نهاده شد. رئیس جمهور ترکیه به عنوان رئیس دائمی این کمیته معرفی و میزبانی جلسات آن به ترکیه واگذار شده است. این کمیته با ۵۷ عضو دائم و ۵ عضو ناظر، پس از سازمان ملل متحد دومین سازمان جهانی از لحاظ تعداد اعضا است.

نظر شما