رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

تغییر اعمال محدودیت های جدید از شنبه /تغییر وضعیت تهران از قرمز به نارنجی/ بسیاری از بیماران بی‌توجه از مترو و اتوبوس استفاده می کنند

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۰:۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۷۱۵۰
تغییر اعمال محدودیت های جدید از شنبه /تغییر وضعیت تهران از قرمز به نارنجی/ بسیاری از بیماران بی‌توجه از  مترو و اتوبوس استفاده می کنند
حسین ذوالفقاری از تغییر اعمال محدودیت های جدید طی هفته آینده خبر داد و گفت: وضعیت تهران از قرمز به نارنجی تغییر یافته و از شنبه هم وضعیت نارنجی اعمال می شود اما در صورت عدم رعایت پروتکل ها ممکن است این شاخص‌ها طی هفته بعد به قرمز باز گردد.

به گزارش برنا؛ نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران صبح امروز برگزار شد.

تغییر وضعیت تهران از قرمز به نارنجی

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در ابتدای این نشست گفت: وضعیت تهران از قرمز به نارنجی تغییر یافته و از شنبه هم وضعیت نارنجی اعمال می شود اما در صورت عدم رعایت پروتکل ها ممکن است این شاخص‌ها طی هفته بعد به قرمز باز گردد.

او گفت: شاخص ها به ازای هر 100 هزار نفر بررسی می شود. برای مثال چنانچه در 100 هزار نفر 10 نفر مبتلا باشد وضعیت شهر مربوطه قرمز، اگر 6 نفر مبتلاباشند شهر یا استان نارنجی و کمتر از آن جزو محدوده زرد می‌شود. این مقوله تا پایان سال ادامه دارد.

آمادگی برای اعمال برنامه ویژه در تهران

او تاکید کرد: اعمال محدودیت‌ها یک ضلع کار است و در کنار آن آموزش رعایت پروتکل ها، طرح شهید  سلیمانی و ...  از دیگر ضلع ها هستند. باید برنامه ها را به شکل مناسب دنبال کرد. آمادگی داریم برای تهران یک برنامه ویژه اعمال کنیم.

بودجه طرح شهید سلیمانی از سازمان برنامه و بودجه اخذ شد

 به گفته او بودجه طرح شهید سلیمانی با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه اخذ شد. تجهیز این طرح نیز بر عهده وزارت بهداشت و نظارت بر اماکن برعهده بسیج و وزارت بهداشت است. حمل ونقل هم بر عهده فرمانداران خواهد بود.

ذوالفقاری افزود: اگر تهران پارامترهایی را مدنظر قرار دهد در کل کشور تاثیر گذار است. باید ملاحظات اجتماعی را هم در نظر بگیریم. امروز اولویت نخست سلامت است اما به سایر مقوله های اجتماعی و اقتصادی نیز توجه شده است. امید است با یک برنامه کامل وضعیت بیماری را بهبود ببخشیم.

ارائه کارت ملی برای شناسایی بیماران اهمیت دارد

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:  ارائه کارت ملی برای شناسایی بیماران اهمیت دارد. این در حالی است که بسیاری از بیماران بی‌توجه از  مترو و اتوبوس استفاده می کنند.

به گفته او اقدامات به شکل جزیره ای انجام می‌شود. مرتب در حال تصمیم گیری هستیم. مهم این است که تصمیم گیری موثر و قابل اجرا اخذ شود و به دنبال اجرای آن باشیم. هم اکنون اقدامات در خصوص محدودیت‌های تردد حمل ونقل و نیروی انتظامی با کمترین تنش انجام می شود.

او تاکید کرد: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. وقتی می گویم خروج ممنوع یعنی راه های مواصلاتی شهرهای قرمز و نارنجی بسته شود. در تصمیم گیری ها تمامی مقوله ها باید مدنظر قرار گرفت.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز