سخنگوی سازمان آتش نشانی:

آتش سوزی بر اثر اشتعال بنزین/دونفر مصدوم شدند

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۲۰:۴۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۷۹۶۲
آتش سوزی بر اثر اشتعال بنزین/دونفر مصدوم شدند
جلال ملکی با اعلام جزئیات این خبر گفت: دونفر در حادثه ایجاد حریق براثر شستشو با بنزین، مصدوم شدند.

به گزارش برنا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت 19:38 امشب یک مورد آتش سوزی مختصر در یک منزل مسکونی واقع در خیابان شهید بروجردی‌، خیابان پروین اعتصامی، شهرک رازی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد.

ملکی افزود: یک ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام می شود.

او تصریح کرد: آتش نشانان در محل حادثه مشاهده می کنند در طبقه دوم این ساختمان 10 طبقه، یک واحد ۵۰ متری پدر خانواده در حمام با استفاده از بنزین مشغول شستشوی اجاق گاز بوده که به دلیل انتشار بخار بنزین و رسیدن به بخار منزل حریق ایجاد شد.

ملکی گفت: این فرد از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده بود که بعضی از نقاط سوختگی او شدید بود همچنین پسر 17 ساله خانواده که قصد داشت پدر را نجات دهد، دچار آسیب دیدگی جزئی شده بود و مادر و دختر هم آسیبی ندیدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی بیان کرد: آتش نشانان آتش را خاموش کردند و محل را تحویل اورژانس دادند.

ملکی در توصیه ای گفت: متاسفانه حتی اشتباه بسیار کوچک می‌تواند منجر به فوت شود چرا که برخی مواقع افراد به ویژه خانم ها برای تمیز کردن برخی وسایل مانند کاشی کف پذیرایی، اتاق خواب، کاشی آشپزخونه، سرویس بهداشتی و... به جای مواد شوینده از بنزین و تینر استفاده میکنند و برای اینکه بوی آن دیگران را اذیت نکند در را هم می بینند که این باعث می شود این مایعات به بخار تبدیل شده و باعث آتش سوزی شود.

او تاکید کرد: حتی در برخی از موارد این گاز وارد ریه شده و باعث ناراحتی های تنفسی می شود بنابراین تفاضا میکنم به هیچ عنوان از این مواد برای نظافت استفاده نکنید.

نظر شما