فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خبر داد:

رتبه ۷۰ ایران در کارهای داوطلبانه/ ۱۵۰۰ بیمار در استان تهران بستری هستند/ ۱۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه در پایتخت/ هشدار در خصوص تبعات روحی کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۵:۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۸۷۱۹
رتبه ۷۰ ایران در کارهای داوطلبانه/ ۱۵۰۰ بیمار در استان تهران بستری هستند/ ۱۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه در پایتخت/ هشدار در خصوص تبعات روحی کرونا
علیرضا زالی با بیان اینکه رتبه ایران در کارهای داوطلبانه نامناسب است از آخرین وضعیت شیوع کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در نشستی به مناسبت روز داوطلب گفت:  درس های تلخی در عرصه کرونا داریم و به نظر می رسد باید بازآفرینی مجدد در عرصه انسانی داشته باشیم. بیش از این نیاز به همدلی و همگرایی داریم.

او افزود: امروز شاهد همگرایی و رسیدن به نقطه مشترک عاطفی میان مردم هستیم. کرونا بیماری سختی است و  تنها ابعاد جسمی ندارد بلکه اقتصادی، اجتماعی و... هم دارد.

زالی با اشاره به برخی مطالعات تصریح کرد: متاسفانه با حجم بزرگی از اضطراب ها و افسردگی در خصوص شیوع بیماری کرونا در میان شهروندان تهرانی مواجه شدیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص برخی آسیب های ایجاد شده از سوی بیماری کرونا گفت: سوگواری های به هم ریخته، به هم ریختن روابط اجتماعی ، اختلال در امنیت شغلی، در خطر قرار گرفتن شغل های فصلی، خطر آسیب اقتصادی مضاعف برای گروههای فرودست و ... از موارد و ابعاد دیگر کرونا است.

به گفته او مردم نیاز به کمک در این عرصه دارند و کارهای داوطلبانه اهمیت زیادی دارد و امسال روز داوطلب تفاوت زیادی با سال های پیشین دارد.

زالی ادامه داد:  شعار امسال با اشاره به روزهای کرونا "ما می توانیم" است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه باید مردم برای امید آفرینی ترغیب شوند، افزود: علی رغم همه کارهای خوبی که در کشور انجام می شود جایگاه بین المللی ممتازی در خصوص داوطلبانه نداریم و ایران رتبه 70 را دارد. کشورهای هند، آمریکا و اندونزی و نیجریه در اولین ها هستند.  جایگاه ایران در کمک های انسان دوستانه 32 است و در این زمینه موقعیت بهتری داریم.

زالی گفت: کارهای داوطلبانه در کشور ما به صورت تکانه های احساسی است و سازماندهی شده نیست. مردم در سیل و زلزله حرکت خوبی انجام می دهند که پایدار نیست.

او ادامه داد: استمرار کارهای داوطلبانه و تقسیم بندی بر اساس نیاز های مردم و استمرار خدمات داوطلبانه جز نیازها است. گسترش و فرهنگ داوطلبانه باید ترویج پیدا کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آسیب شناسی سوم گفت: در کارهای داوطلبانه همپوشانی وجود دارد که خوب نیست.

زالی در پایان با اشاره به آمار کرونا درپایتخت گفت: حدود135 بیمار در تهران در بخش مراقبت ویژه هستند و بستری های استان تهران در مجموع حدود 1500 بیمار است. در حال حاضر 500 بیمار جدید در تهران داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز