واکسن کرونای فایزر مجوز استفاده اضطرای در آمریکا را دریافت کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۴:۳۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵۷
واکسن کرونای فایزر مجوز استفاده اضطرای در آمریکا را دریافت کرد
سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید- ۱۹ محصول مشترک شرکت آمریکایی «فایزر» و «بایون تک» آلمانی را صادر کرد.

به گزارش برنا؛ پس از صدور این مجوز انتظار می رود که انتقال محموله اولیه این واکسن که ۲.۹ میلیون دوز است، به زودی صورت گیرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری از این واکسن را برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر صادر کرده است. نیروی کادر درمان و ساکنان خانه های سالمندان از جمله دریافت کنندگان اصلی ۲.۹ میلیون دوز این واکسن کووید-۱۹ هستند.

در حال حاضر مقامات بهداشت آمریکا، سرویس های حمل ونقل و بیمارستان ها در حالت آماده باش برای شروع واکسیناسیون هستند. همچنین سیستم های بهداشت عمومی ایالتی مشغول برنامه ریزی برای آغاز واکسیناسیون از صبح دوشنبه به وقت آمریکا هستند.

فایزر با دولت آمریکا توافق کرده است که ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تا مارس آینده (اوایل فرودین) تامین کند. بر اساس این توافق، تزریق واکسن برای عموم رایگان خواهد بود.

آمریکا در حال حاضر نزدیک به ۱۶ میلیون مبتلا به کرونا دارد و حدود ۳۰۰ هزار نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان باخته‌اند. با وجود عرضه ابتدایی واکسن، مقامات پزشکی آمریکا همچنان بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری و اجتناب از دورهمی‌های غیرضرور به ویژه در ایام سال جدید میلادی توصیه می ‌کنند.

نظر شما