تغییر کتب باید با پژوهش همراه باشد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۹:۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۳۲۷۳
تغییر کتب باید با پژوهش همراه باشد
اسد الله مرادی نسبت به وضعیت پژوهش در مدارس انتقاد کرد.

به گزارش برنا؛ برنامه تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز۲۴ آذر برگزار شد.

 اسد الله مرادی، معلم پژوهش گر در این نشست گفت: یکی از ابر چالش ها در آموزش و پرورش ارتباط دو سویه در بین سبک و ستاد است. شکاف بین وزیر آموزش و پرورش و دولت باید بررسی شود. برای مثال مزایای شغلی در هتلینگ وزارت نفت از حقوق معلمان بیشتر است.

او افزود: ستاد آموزش و پرورش یک نگاه از بالا به پایین دارد. در چهار دهه گذشته اگر پژوهش های ستاد در مدرسه شروع میشد نتایج دیگری داشت.

مرادی تصریح کرد: پایه اصلی پژوهش اگر در مدرسه بود از بیخ وبن سند دیگری را شاهد بودیم. ارتباطات دو سویه در آموزش و پرورش نیست و این سبک وضعیت آموزش و پرورش را بغرنج کرده است.

او افزود: اگر همه نهادها در آموزش و پرورش حضور پیدا کنند بسیاری از مسایل آموزش و پرورش حل می شود. اهداف در آموزش وپرورش محقق نمی شود اختیارات دانش آموز مورد بی توجهی است. اگر دیدگاه توسعه محوربود جایگاه وزیر آموزش و پرورش متحول می شد.

به گفته این معلم باید در چهار دهه اخیر بررسی شود که نسبت خانواده در پژوهش ها چه جایگاهی دارد.

مردانی افزود: باید بررسی شود که چه کاری باید انجام داد که مدرسه برای دانش آموز خوشایند باشد. بسیاری از اختلالات به دلیل نبود روانشناسی رشد است. تغییر کتب باید با پژوهش همراه باشد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما