عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

لزوم برگشت پرونده‌های دارای رای به مناطق

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۵:۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۴۳۶۵
لزوم برگشت پرونده‌های دارای رای به مناطق
حسن خلیل‌آبادی برگرداندن حدود ۷۰ پرونده بلاتکلیف را به مناطق شهرداری خواستار شد.

به گزارش برنا؛ حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش امروز بیست و پنجم آذر سال ۱۳۹۹ در دویست و پنجاه و ششمین جلسه این شورا در تذکری به هیات رئیسه شورای شهر ضمن انتقاد از بررسی پرونده‌هایی که پیش از این رای گرفته‌اند، گفت: بررسی پرونده‌هایی که یک بار درباره آن‌ها اعمال نظر شده‌است؛ ضرورتی ندارد و باید به امور مناطق شهرداری‌ها عودت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش در تذکر خود اجرایی شدن مصوبات قبلی مراجع ذیصلاح را خواستار شد و افزود: بر اساس پیشنهادی که چندی قبل در شورا مطرح شد صلاحیت اعطایی به شوراها در تشخیص و اعلام باغ و غیر باغ بودن اراضی از سال ۱۳۸۸ اعطا شده‌است و بنابراین مواردی که ظاهرا حدود ۷۰ پرونده متعلق به ده‌ها شهروند است دارای حکم غیر باغ از مراجع صالحه قبلی هستند که طرح این مسایل در شورا و رای‌گیری در این خصوص لزومی ندارد.

خلیل‌آبادی با استناد به احکام صادره در خصوص احراز باغ بودن یا نبودن اراضی در مراجع ذیصلاح، گفت: این پرونده‌ها با توجه به نظریه دیوان عدالت اداری، رای اداره حقوقی قوه قضاییه و نظریه کمیسیون های حقوقی شورای عالی استان ها رای گرفته اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تصریح کرد: نظر این مراجع این بوده که موارد به کمیسیون حقوقی و نظارت ارسال و نظر مشترک کمیسیون حقوقی و شهرسازی و معماری ملاک عمل و اقدام باشد، مع‌الاسف باوجود اینکه نظر کمیسیون مشترک هم معتبر بودن همان احکام را تایید کرده طرح دوباره آن‌ها در مجمع عمومی شورای شهر دلیلی ندارد.

او تاکید کرد: عدم صدور مجوز به شورای شهر برای بررسی مجدد این پرونده ها با توجه به اصل حقوق مکتسبه شهروندان بوده است و با توجه به اینکه خانواده های زیادی در این زمینه بلاتکلیف هستند این پرونده ها باید به شهرداری مناطق برگردانده شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز