تجلیل فرمانده کل ناجا از خانواده شهید فخری زاده

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۵:۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۴۳۷۵
تجلیل فرمانده کل ناجا از خانواده شهید فخری زاده
سردار حسین اشتری گفت: امید است به برکت خون شهیدان خصوصا شهید محسن فخری زاده، امسال به اهدافمان نزدیک تر شویم.

 

به گزارش برنا؛ سردار "حسین اشتری" در نشستی با محققان و پژوهشگران پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی (سال 99) که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای عرصه نظم و امنیت، شهدای هسته ای خصوصا شهید والامقام "محسن فخری زاده"  و همچنین عرض تبریک به مناسبت هفته پژوهش گفت: درود و سلام می فرستیم بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری، امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" داریم.

او در ادامه ضمن خیر مقدم به محققان و پژوهشگران حاضر در این نشست به شهادت شهید والامقام "محسن فخری زاده" اشاره کرد و ادامه داد: خانواده این شهید عزیز بزرگواری کردند که دعوت ما را پذیرفتند که جا دارد در این نشست به ایشان خیرمقدم بگوییم.

فرمانده ناجا به فرمایش مقام معظم رهبری، امام خامنه ای عزیز"مدظله العالی" در خصوص شهید "محسن فخری زاده" اشاره و عنوان کرد: ایشان فرموده اند:" شهید فخری زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای کشور با این عنصر علمی کم نظیر جان خود را برای تلاش های علمی بزرگ و ماندگار در راه خدا نثار کرده اند" که این بهترین تعبیر در خصوص این شهید والامقام است.

عالی ترین مقام ارشد انتظامی همچنین تصریح کرد: واقعیت این است که دشمن افراد فرهیخته، نخبه، تلاشگر، عالمان با عمل و نافع را مورد هدف قرار داده است که ترور و به شهادت رساندن امثال شهید "مطهری" و دیگر عالمان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گواه بر این ادعا است.

سردار اشتری در ادامه به شهادت سردار رشید اسلام "حاج قاسم سلیمانی" اشاره و عنوان کرد: ترور حاج قاسم بسیار ظالمانه بود این در حالی است که اگر به زندگی سراسر مجاهدت ایشان نگاه کنیم متوجه می شویم که تلاش های ایشان به نفع کشور و مردم مظلوم بوده اما دشمنان بسیار ناجوانمردانه ایشان را هم مورد هدف قرار دادند.

او با تاکید بر اینکه شهیدان افتخار ما هستند، تصریح کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون این عزیزان آبیاری شده از این رو بایستی از جان دانشمندان و عالمان به نحو مطلوب مراقبت کنیم هر چند که شهادت آرزوی این عزیزان است.

فرمانده ناجا همچنین عنوان کرد: شهادت این عزیزان قطعا به کشور ضربه وارد خواهد کرد و بایستی دانشمندان جوان ما نیز ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

او به اهمیت هفته پژوهش و خصوصا جایگاه علم و پژوهش در ناجا اشاره کرد و ادامه داد: این هفته فرصتی مغتنم برای تجلیل از محققان ، نخبگان و پژوهشگران عزیز است؛ افرادی که با علم و توان خود توانسته اند بخشی از مشکلات کشور را مرتفع کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس باید حافظ جان، مال و ناموس مردم و همچنین پلیسی توام با اقتدار و مهربانی باشد، خاطر نشان کرد: از این رو اگر پشتوانه علمی نداشته باشیم برای ادامه راه قطعا با مشکلاتی روبه رو می شویم و پیشرفت ما نیز متوقف خواهد شد.

او تاکید کرد: بحمداله نیروی انتظامی از دهه های گذشته تاکنون محققان و پژوهشگران بسیاری که علم آنها نافع باشد را تربیت کرده است که این امر جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.امروز ناجا به هر میزان قوی، دانش محور و حرفه ای گرا باشد قطعا برای کشور موثر خواهد بود.

سردار اشتری تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی افتخار دارد که اقدامات و ماموریت های محوله خود را مقتدرانه، مدبرانه و عالمانه پیش می برد و علت این است که ناجا دارای یک عقبه علمی است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: ان شاء الله بتوانیم از ظرفیت های الهی که در اختیار داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم و محققان  نیز بیش از گذشته در راستای رفع مشکلات و نیازمندی های ناجا برای انجام مطلوب ماموریت ها از تمام ظرفیت های موجود به صورت هدفمند بهره ببرند.

سردار اشتری مجددا ضمن تشکر و قدردانی از حضور خانواده شهید والامقام "محسن فخری زاده" در این نشست خاطر نشان کرد: امید است به برکت خون شهیدان خصوصا شهید محسن فخری زاده، امسال به اهدافمان نزدیک تر شویم تا مدیون شهدای گرانقدرمان نباشیم و بتوانیم در هفته پژوهش گام های موثری را در راستای ارتقاء دانش در نیروی انتظامی برداریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: بحمداله نیروی انتظامی در عرصه های مختلف نتایج خوبی را کسب کرده است البته تا رسیدن به ایده آل ها فاصله بسیاری داریم که قطعا با تلاش دو چندان می توانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

سردار اشتری خطاب به مدیران مراکز تحقیقاتی و علمی و همچنین محققان و پژوهشگران گفت: ان شاء الله در سال جاری گام های بلند و موثرتری بردارید چرا که هر روز ماموریت های ذاتی ناجا سخت تر از گذشته می شود از این رو بایستی با استفاده از تکنولوژی، فناوری، دانش روز و ظرفیت های موجود قدرت پیش بینی و پیشگیری را بالا ببریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور همچنین خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است در تمامی عرصه ها به تکنولوژی روز دست پیدا کنیم تا بتوانیم بر آسیب هایی که به سمت کشور و مردم وارد می شود تسلط داشته باشیم و با اشراف بالا مشکلات را مرتفع کنیم.

او به اهمیت هوشمندسازی در نیروی انتظامی نیز اشاره و عنوان کرد: باید با هوشمندسازی خدمات رسانی به مردم را تسهیل و برای اجرای ماموریت ها  حرفه ای تر، به روز تر و با تجهیزات نوین بتوانیم ورود پیدا کنیم.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه هوشمندسازی موضوعی ضروری برای ناجا است، گفت: بحمداله سازمان عظیم نیروی انتظامی در بحث هوشمندسازی تاکنون پیشتاز بوده است؛ بایستی عزیزانی که در این حوزه فعالیت دارند واقف به ماموریت ها باشند و پژوهش هایی را که به اتمام می رسانند نیازها را برطرف کند.

او در این خصوص به فرمایشی از مقام معظم رهبری "مدظله العالی" اشاره و عنوان کرد: ایشان فرموده اند :" بایستی اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی نافع باشد" از این رو تقاضا داریم در این راستا توسط محققان و پژوهشگران گام های مثمرثمری در راستای رفع مشکلات موجود برداشته شود.

گفتنی است، این نشست با هدف بسترسازی و نشان دادن جایگاه و اهمیت علم و پژوهش در ناجا ، بزرگداشت شهید "محسن فخری زاده"  و رونمایی از جدیدترین محصولات پژوهشی با حضور سردار "حسین اشتری" ؛ فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از محققان و پژوهشگران پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی برگزار شد.

نظر شما