سلطان سرقت خودرو دستگیر شد + توضیح سارق و مالباختگان

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۵:۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۴۶۸۱
سلطان سرقت خودرو دستگیر شد + توضیح سارق و مالباختگان
پلیس آگاهی پایتخت در روزهای اخیر در یک عملیات ویژه موفق به دستگیری یکی از حرفه ای ترین مجرمین حوزه سرقت خودرو در تهران و حومه شده است.

به گزارش برنا؛ شاید یکی از شوک هایی که حتی می تواند جان شهروندان را با خطر مواجه کند، این باشد که از منزل یا محل کار خود خارج شوند و ناگهان با این صحنه مواجه شوند که وسیله نقلیه آن ها در محلی که پارک کرده اند، وجود ندارد. اتفاقی که غالبا به علت سرقت خودرو رقم می خورد و ضرورت دارد تا شهروندان در اولین اقدام، با پلیس تماس گرفته تا شاید در طرح مهار بتوانند سارق را متوقف کنند. سرقت هایی که در این روزها بیشتر متوجه خودروهای داخلی به علت ضعف در سیستم ایمنی است.

سارق به علت کرونا آزاد شده بود

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولت خواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: طی چند روز اخیر و با تلاش شبانه روزی نیروهای پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، 3 باند مجرمانه متلاشی شده است که یکی از آن ها در خصوص سرقت بوده است.

او در خصوص جزئیات این پرونده افزود: این باند بالغ بر 300 دستگاه خودرو سرقت کرده است و احتمال دارد تعداد آن ها به 400 نیز برسد و شاکیان بسیاری دارد. در یکی از این خودروها که از شهرستان طالقان به سرقت رفته است نزدیک به 8 میلیارد و چهارصد میلیون تومان اجناس تجاری بوده است که تمامی آن ها را نیز به سرقت برده است.

سرقت باعث بیماری عصبی من شد

یکی از شاکیان این پرونده اذعان کرد: من اجناس تجاری خود را در خودرو قرار دادم و لحظه ای به داخل مغازه برگشته تا آماده رفتن شده و اجناس را در سطح شهر تهران توزیع کنم اما زمانی که بیرون آمدم در عین ناباوری مشاهده کردم که خودرو را برده اند.

او افزود: زمانی که دوربین ها را کنترل کردم مشاهده کردم که یک مزدا 3 آبی رنگ در کنار خودروی من متوقف شده است و این سارق از آن خودرو پیاده شد و در ظرف مدت کوتاهی خودروی من را به سرقت برد. من نه پدر دارم و نه مادر، به تازگی ازدواج کرده ام و تمام زندگی من در این خودرو بود که با تلاش های آگاهی بار دیگر امید به زندگی پیدا کردم. من ناراحتی عصبی پیدا کرده بودم و همین چند روز پیش در ساعت 04:30 صبح به من خبر دادند که سریعا به آگاهی مراجعه کنم و متوجه شدم که اموال و خودروی من را پیدا کرده اند.

هدف خودروهای داخلی بود

متهم این پرونده در خصوص شگرد خود در به سرقت بردن خودروها گفت: همواره در سرقت ها دو نفر من را همراهی می کردند و از سال 98 که به علت کرونا از زندان آزاد شدم شروع به سرقت خودرو کرده ام. من به همراه دو هم دست دیگر همزمان از زندان آزاد شدیم و فقط خودروهای ایرانی را سرقت می کردیم. ما به سراغ خودروهای ایرانی می رفتیم که می دانستیم امنیت کافی را ندارند و در خیابان های خلوت پارک شده اند تا راحت تر آن ها را سرقت کنیم.

او تصریح کرد: بستگی به روز کاری، هر روز میان 3 تا 6 خودرو را به سرقت می بردم. خودروهای داخلی قفل هایشان راحت تر باز می شود و به همین علت به سراغ خودروهای خارجی نمی رفتیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز