کدام داروهای کرونا تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۲۳:۴۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۵۶۰۹
کدام داروهای کرونا تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؟
مدیر کل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت درباره راهنمای تشخیص و درمان کووید -۱۹ داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار گرفته است.

به گزارش برنا؛ شیوع کرونا و روند مبتلایان به این بیماری سازمان‌های بیمه‌گر را بر آن داشت تا در زمینه اختصاص پوشش بیمه‌ای در زمینه داروهای کمک کننده در روند بیماری مبتلایان به کرونا به فکر چاره باشند. هرچند بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده تاکنون دارویی در زمینه درمان کرونا یافت نشده و داروهای تجویز شده نیز در حد مسکن  و مکمل هستند. حال روند پوشش بدهی بیمه سلامت از بیماران کرونا تحت برررسی قرار می‌گیرد.

 حنان حاج محمودی، مدیر کل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت به خبرنگار برنا گفت: مبنای عملکرد سازمان بیمه سلامت برای پوشش داروها و خدمات بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا دستورالعمل‌های تدوین شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. از ابتدای شیوع این بیماری این دستورالعمل بروز رسانی شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر کل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت درباره راهنمای تشخیص و درمان کووید -۱۹  داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار گرفته است.

حاج محمودی افزود: این داروها پیش از این نیز در فهرست تعهدات سازمان قرار گیرند به موجب این ابلاغیه، برای درمان کووید ۱۹ نیز پذیرش و پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: از ۲۵ آبان سال‌جاری، به موجب ابلاغیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، داروهای فاویپیرواویر و رمدسیویر، برای درمان کووید ۱۹ مبتنی‌بر پروتکل‌های وزارت بهداشت، از تاریخ مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول سایر داروهای مورد استفاده اعم از داروهای مسکن، ضد سرفه، ضد تهوع، داروهای ضد انعقاد و آنتی بیوتیک بر اساس فهرست تعهدات بیمه پایه و طبق مفاد راهنمای تجویز ابلاغی، برای درمان این بیماران، پرداخت می‌شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما