همکاری وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای مقابله با پاندمی کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۷:۵۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۹۱۰۱
همکاری وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای مقابله با پاندمی کرونا
چهارمین دوره جایزه بازی های جدی در دی ماه سال ۹۹ برگزار شد.

به گزارش برنا؛ اعظم کریمی،مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش در اختتامیه این جشنواره گفت: امروزه رسانه‌های دیجیتال به ویژه صنعت بازی‌های ویدئویی مخاطبان بسیاری از قشر جوان را به خود جذب نموده است؛ به نحوی که بر اساس پیمایش انجام شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نزدیک به نیمی (44 درصد) از بازیکنان را جوانان 18 تا 34 ساله تشکیل می‌دهند که به طور متوسط 95 دقیقه در روز بازی می‌کنند. از سوی دیگر به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوران جوانی و اهمیت آموزش غیرمستقیم در این دوران، بازیهای ویدئویی برای ارسال پیام‌های آموزشی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: لذا بر این اساس، با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی نسل جوان به عنوان جمعیت فعال و آینده‌سازان میهن اسلامی و ضرورت آموزش رعایت پروتکلهای بهداشتی، وزارت ورزش و جوانان بر مبنای شرح وظایف و مأموریتها و به منظور توانمندسازی جوانان در مواجهه با این بیماری در تصمیمی مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانهای اقدام به حمایت از برخی برنامه‌های نموده است.

کریمی ادامه داد: حمایت از برگزاری هکاتون بازیهای جدی سال 1399 با هدف موضوع «مهارت‌های زندگی: مواجهه با همه‌گیری بیماریها» با محورهای «پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در دوران پاندمی، سبک زندگی (زندگی در دوران کرونا و پساکرونا)، مراقبت از بیماران در دوران پاندمی» در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان به مبلغ 900 میلیون ریال از اتفاقات صورت گرفته در این برنامه است.

او بیان کرد: همچنین حمایت از جشنواره بازی‌های جدی با موضوع «مهارت‌های زندگی» به مبلغ 300 میلیون ریال در بخش هکاتون بازیهای جدی سال 99 با موضوع مهارتهای مواجهه در دوران همه‌گیری بیماری‌ها مورد نظر است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش افزود: این برنامه از 19 آذرماه سال جاری با حضور سه تن از پزشکان برجسته کشور به عنوان نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور انتقال پیام‌های بهداشتی در دوران شیوع بیماری‌های همه‌گیر و سه نفر از خبرگان و متخصصین حوزه روانشناسی به عنوان مشاورین علمی آغاز به کار کرد.

کریمی ادامه داد: در طول این رویداد متخصصین با راهنمایی و مشاوره اساتید حوزه بازی‌سازی در انتقال پیام‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جسمی و روانی، کاهش استرس و تاب‌آوری، سواد رسانه‌ای، مدیریت تحصیلی و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دوران شیوع ویروس کرونا یاریگر جوانان در طراحی و ارائه بازی با موضوعات مرتبط بودند. این برنامه که سه روز به طول انجامید در ساعت 20 روز جمعه 21 آذرماه پایان یافت. در پایان این سه روز نتیجه ارزیابی داوران فنی و علمی در سه استان اصفهان، تبریز و تهران مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص اعلام نتایج نهایی منتخبان شرکتکننده در هکاتون در هر استان با رویکرد موضوعی تصمیمگیری و جوایز مربوطه مشخص شد.

نظر شما