دی اکسید کربن سوخت جت می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۵۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۲
دی اکسید کربن سوخت جت می شود
ولید سوخت جت از دی اکسید کربن برای هواپیما‌ها به زودی می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود.

به گزارش برنا؛ به نقل از دیلی میل نوشت: تولید سوخت جت از دی اکسید کربن برای هواپیما‌ها به زودی می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود. اکنون گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد موفق شده اند با استفاده از کاتالیزور‌های ارزان قیمت آهنی، دی اکسید کربن را از هوا جذب و آن را به سوخت هواپیما تبدیل کنند.

 

این محققان نوآوری خود را «پیشرفت اجتماعی قابل توجه ای» در زمینه نحوه تبدیل گاز‌های گلخانه‌ای عنوان کرده و ابراز داشته اند که نوآوری آنها، این پتانسیل را دارد که پرواز هواپیما‌ها را برای محیط زیست بی خطر سازد.

 

در این واکنش شیمیایی، دی اکسید کربن از هوا گرفته و به سوخت جت تبدیل می‌شود که سپس توسط هواپیمای در حال پرواز منتشر‌ می‌شود. از آنجایی که در این رویه نیازی به استخراج نفت از زمین نیست، این فرآیند کربن خنثی محسوب می‌شود.

 

حمل و نقل هوایی یک عامل بزرگ و در حال رشد در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای محسوب می‌شود. به طوری که این صنعت عامل تولید ۱۰ درصد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در انگلیس است و با افزایش ترافیک هوایی در انگلیس و در خارج از این کشور در حال افزایش است.  

 

در نتیجه موضوع پرواز هواپیما‌ها به دلیل افزایش انتشار دی اکسید کربن در هوا،  به یک میدان نبرد زیست محیطی و سیاسی تبدیل شده است و طرفداران محیط زیست مخالف گسترش سفر‌های هوایی هستند.

 

در هنگام پرواز هواپیما، سوخت هواپیما به دی اکسید کربن و آب تبدیل شده و هر دوی این محصولات در اتمسفر منتشر می‌شوند.  اما در روش جدید محققان دانشگاه آکسفورد، گاز دی اکسید کربنی که از پیش در اتمسفر وجود دارد، گرفته و به سوخت تبدیل می‌شود و دیگر نیازی به استخراج سوخت جدید از زمین نیست.  

 

دی اکسید کربن به اندازه زیادی ثابت است، اما این محققان موفق شدند تا آن را با استفاده از یک واکنش شیمیایی که توسط یک کاتالیزور مبتنی بر آهن و با افزودن هیدروژن ایجاد می‌شود، به سوخت تبدیل کنند.  

 

محققان گفتند: این موفقیت می‌تواند انگلیس را در خط مقدم یک صنعت جدید و تحولی سبز قرار دهد. صنایع سبز، به صنایعی گفته می‌شود که در تولیدات خود روش‌های سازگار با محیط زیست را به کار می‌گیرند یا محصولات سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز