سخنگوی اورژانس کشور خبر داد؛

گرفتاری ۱۰۰ کوهنورد در توچال/ خدمات امداد برای کوهنوردان مهیا است

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۴۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۹۳۳۹
گرفتاری ۱۰۰ کوهنورد در توچال/ خدمات امداد برای کوهنوردان مهیا است
مجتبی خالدی به تشریح آخرین اقدامات در زمینه خدمات رسانی به کوهنوردان در توچال پرداخت.

به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور  گفت: در ساعت 13:30با ایستگاه شماره 7 توچال تماسی مبنی بر گرفتار شدن حدود صد نفر از کوهنوردان گرفته شد.

او افزود: بلافاصله نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران تماس حاصل شد. به رغم توصیه‌های مدیریت توچال کوهنوردان اقدام به صعود می‌کنندو با شرایط کولاک در ایستگاه‌های بالای خطر وجود داشت که سلامت کوهنوردان تحت تاثیر  قرار بگیرد.

به گفته خالدی با توجه به شرایط یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 5 دستگاه آمبولانس در ایستگاه یک مستقر شد، اما برای انتقال این افراد از  ایستگاه های بالاتر با آتش نشانی تماس گرفته شد.

خالدی افزود: آمادگی‌های لازم برای درمان این افراد انجام شده  و بیمارستان های شهدای تجریش و طالقانی هماهنگ شده است. تله کابین راه اندازی شده و آماده انتقال افراد به ایستگاه های پایین وجود دارد. اورژانس در آماده باش است.

شایان ذکر است، طی تماس تلفنی با سوپروایزر توچال اعلام کردند تلکابین دوباره راه اندازی شده و مردم گرفتار شده در کولاک به ایستگاه‌ اول هدایت شدند و ۵ نفر گرفتار در کوه ها نیز پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز