آخرین تصمیمات درباره نحوه برگزاری آزمون های پایان سال

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۵:۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۹۳۴۶
آخرین تصمیمات درباره نحوه برگزاری آزمون های پایان سال
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم گیری در مورد برگزاری حضوری یا غیر حضوری امتحانات غیر نهایی نوبت اول در چارچوب شیوه نامه ابلاغی منوط به هماهنگی با ستاد مدیریت و کنترل کرونا در سطح استان ها است.

به گزارش برنا؛ باتوجه به شیوع کرونا قرار بر برگزاری آزمون‌ها بر اساس روش های غیرحضوری و حضوری است هرچند بر اساس گفته‌های مسئولان وزارت بهداشت و درمان هم اکنون منطقه قرمز در کشور وجود ندارد و مهار کرونا هم نسبی است با این حال بر روند برگزاری آزمون به صورت غیر حضوری تاکید دارند. از سوی دیگر مسئولان در وزارت آموزش و پرورش هم در برگزاری آزمون و کلاس‌های آموزشی به شکل حضوری تاکید می کنند.

آزمون ها به جز در پایه نهم و دوازدهم آنلاین برگزار می شود

خسرو ساکی، رئیس این مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار برنا گفت: برگزاری حضوری یا غیر حضوری امتحانات غیر نهایی نوبت اول در چارچوب شیوه نامه ابلاغی منوط به هماهنگی با ستاد مدیریت و کنترل کرونا در سطح استان، نیازمند تصمیم گیری است.

او افزود: در هیچ کجای شیوه نامه‌های صادره به این مرکز تاکید بر برگزاری امتحانات نوبت اول به صورت صرفا حضوری نشده است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون پایان سال هم افزود: هنوز تصمیم گیری برای آزمون پایان سال زود است اما اگر در خرداد هم شرایط کرونا به این صورت باشد به جز پایه نهم و دوازدهم بقیه مقاطع به صورت آنلاین است. درضمن هرگونه برگزاری آزمون منوط به دستورالعمل ستاد مقابله به کرونا است.

او درباره روند تصمیمات برای برگزاری کنکور نیز تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود زود است که بخواهیم درباره نحوه برگزاری کنکور صحبت کنم

به گفته  ساکی  برگزاری حضوری ارزشیابی تحصیلی  و تربیتی پایه‌های اول و دوم ابتدایی، صرفا در مناطق دارای وضعیت زرد و پس از  اخذ مجوز کتبی از کارگروه مدیریت و کنترل استان امکان پذیر است.

ارزشیابی نیم سال اول تحصیلی چگونه انجام می‌شود؟

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری آزمون برخط( آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه‌های مورد تایید شورای مدرسه و نحوه ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع آوری شده از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان در نیم سال اول تعیین می‌شود.

او گفت: در صورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط فراهم نباشد، معلم می‌تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول برای تعیین نمره پایان دانش آموزان استفاده کنند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما