تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت جامعه برای ساختن آینده است

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۷:۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۰۰۹۳
تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت جامعه برای ساختن آینده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: ماموریت بزرگ تربیت منحصر در آموزش و پرورش نیست و مجموعه نهادهای متعدد درگیر تربیت نسل نو هستند.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پانزدهمین نشست «گفت و گوی هفته» با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در بستر شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) برگزار شد.

 حاجی میرزایی  با بیان اینکه بدون شک تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن آینده است گفت: این موضوع بزرگترین فرصت جامعه برای شکل دادن به شخصیت انسان‌ها و پرداختن به هویت آنها همچنین آماده کردن آنها برای حضور فعال در یک زندگی جمعی است.

او افزود: بدون تردید تحقق اهداف این جهان و آن جهان در گرو بهره مندی موثر از این فرصت طلایی برای شکل دادن به زندگی انسان‌هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: بهترین فرصت در اختیار آموزش و پرورش است. برای اینکه دانش آموزان در سنین یادگیری، شکل‌گیری و تاثیرپذیری هستند. نسل نو در این دوره با استقبال خانواده‌ها به دست نظام تعلیم و تربیت سپرده می‌شوند و در یک فرصت 12 ساله در اختیار ما هستند تا از نظر روحی تغذیه شوند و دانش و آگاهی لازم را برای زندگی خود کسب کنند.

حاجی میرزایی گفت: شاید یکی از مهمترین سوالاتی که باید به آن بیاندیشیم این است که از این ظرفیت اساسی و مهم تاکنون چقدر استفاده کردیم؟ نکته دیگر این است که این ماموریت بزرگ منحصر در آموزش و پرورش نیست و مجموعه نهادهای متعددی درگیر تربیت نسل نو هستند.

او با بیان یک سوال مهم که تا چه حد مجموعه این تحرکات هم افزا بوده و مجموعه تلاش‌ها در کنار همدیگر به شکل گیری یک تربیت منسجم کمک کرده است، یکی از مهمترین این نهادها را نهاد تعلیم و تربیت دینی و حوزه‌های علمیه دانست و افزود: بیشترین نزدیکی بین کار ما و ماموریت‌های حوزه‌ها وجود دارد لذا سوال مهم این است که فعالیت و ترکیب این دو نهاد در کنار همدیگر تا چه حد هم افزا است؟

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نسل ما در معرض مخاطرات بسیار جدی است و به سرعت پدیده‌های جدید آرامش جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد که این مخاطرات تعادل‌های روحی را دچار نوسان و کاستی می‌کند لذا عرصه تعلیم و تربیت است که باید کمک کند دانش‌آموزان بتوانند روی پای خود بایستند و در برابر مخاطرات مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشند.

حاجی میرزایی به همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه عملیه اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته احساس می‌کنم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نکردیم شاید به جای تعبیر همکاری نیازمند یک نگرش واحد هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز