افزایش آمار بهبودی در کودکان محک، در یک سال گذشته:

پایان سرطان برای بیش از ۷۶۰۰ کودک

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۲:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۱۰۸۴
پایان سرطان برای بیش از ۷۶۰۰ کودک
بهبودی کودکان مبتلا به سرطان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نیکوکاران این سرزمین در 30 سال فعالیت مؤسسه خیریه محک است. از این رو به رسم هر سال، در هفتم دی ماه، روز کودکان بهبودیافته از سرطان محک، خبر خوب بهبودی بیش از 7600 نفر از قهرمانان کوچک محک را به اطلاع تمامی بیماران مبتلا به سرطان، خانواده‌های آنها، نیکوکاران، پزشکان، متخصصان و نیکوکاران کشورمان می‌رسانیم. سرطان، پایان زندگی نیست و کودکان بهبودیافته از سرطان، این واقعیت را به اثبات رسانده‌اند.

به گزارش برنا؛ آراسب احمدیان، مدیر عامل محک با تأکید بر افزایش آمار بهبودی کودکان مبتلا به سرطان محک در یک سال گذشته گفت: «محک در تمامی سال‌های فعالیت خود با همراهی تمامی اقشار جامعه، ارائه خدمات درمانی و حمایتی به همه کودکان مبتلا به سرطان در تمامی نقاط کشور را مهم‌ترین مأموریت خود دانسته و در آستانه 30 سالگی این مؤسسه افتخار اطلاع‌رسانی خبر خوب بهبودی بیش از 7600 نفر از کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت آن را به جامعه مدنی ایران دارد.»

او با اشاره به اهمیت درمان کودکان مبتلا به سرطان در هر شرایطی ادامه داد: «در حال حاضر بیش از 20 هزار کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت محک، مراحل درمان خود را در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور ادامه می‌دهند که تأمین هزینه دارو و درمان، ایشان را به روزهای خوش سلامتی و بهبودی نزدیک می‌کند.»

مدیرعامل محک با بیان آنکه سرانه هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان در هشت ماهه سال 99 با 27 درصد رشد نسبت به هشت ماهه سال 98 روبرو بوده است. افزود: «محک با همراهی نیکوکارانش در تلاش است تا خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان با نگرانی کمتری تنها به درمان فرزند خود فکر و کودکان مسیر سخت مبارزه با بیماری را شادمانه‌تر طی کنند. درست است که در شرایط حال حاضر، پیمودن این مسیر سخت‌تر از گذشته شده است اما این سازمان با پذیرش شرایط و ایجاد راهکار برای تغییرات همراستا با تحولات پیش رو، این راه پر چالش را طی می‌کند. امید داریم با حضور و حمایت نیکوکاران این سرزمین، تخصص‌گرایی، خردجمعی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، شایسته‌ترین خدمات درمانی و حمایتی را به کودکان مبتلا به سرطان سرزمین‌مان تا رسیدن آنها به روزهای سلامتی ارائه کنیم.»

احمدیان در پایان گفت: «از تمامی نیکوکارانی که دغدغه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان را دارند و با نیت خیرخواهانه خود قهرمانان کوچک محک را در مسیر مبارزه با سرطان همراهی می‌کنند، سپاسگزاریم؛ مسیر درمان سرطان، مسیری طولانی است که پیمودن آن جز با حمایت نیکوکاران سرزمین‌مان میسر نمی‌شود. امیدوارم با تداوم این همراهی در آینده‌ای نه چندان دور بهبودی تعداد بیشتری از قهرمانان کوچک محک را به همگان مخابره کنیم.»

نظر شما