علائم اولیه سنگ کلیه عفونی چیست؟

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۶:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۱۳۰۷
علائم اولیه سنگ کلیه عفونی چیست؟
فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.

به گزارش برنا؛ حسن ارگانی فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی با اشاره به روش‌های معمول در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت: با مصرف آب و مایعات زیاد و مصرف کم نمک و پروتئین های حیوانی می توان از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کرد.

او افزود: به کسانیکه مستعد سنگ کلیه هستند توصیه می شود: روزانه حداقل 10 لیوان آب مصرف کنند و اشخاصی که مستعد نیستند فقط در حد رفع تشنگی آب بنوشند.

فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان تاکید کرد: مصرف آب زیاد در کسانیکه کراتینین خوب دارند و اختلال کارکرد کلیه ندارند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

او با اشاره به اینکه معمولا بیماری کلیه خاموش است گفت: معمولا کلیه ها به صورت پیش رونده درد و سوزش ندارند و معمولا وقتی بیماری در افراد پیشرفت می کند به پزشک مراجعه می کنند. پزشکان از علائم  جانبی آن مثل فشار خون بالا، ورم و مرض قند به وجود بیماری مشکوک و معاینات و آزمایشات لازم را به عمل می آورند.

ارگانی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: فیبروز بافت کلیه توسط پاتولوژی تشخیص داده می شود و قابل تشخیص با معاینات معمولی نیست.

او درباره علائم سنگ کلیه عفونی در بدن گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.

فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان در پایان این گفتگو تاکید کرد: بهترین کار پیشگیری از سنگ کلیه است. باید مراقب باشیم جلوی بزرگ تر شدن سنگ کلیه و ایجاد سنگ های جدید گرفته شود. رژیم غذایی سالم و مصرف داروهای توصیه پزشک از بزرگ شدن سنگ کلیه و یا ایجاد سنگ های جدید جلوگیری می کند. استرس هم در این بین مخرب است اما هنوز نقش آن در بزرگ شدن سنگ کلیه مشخص نیست.

نظر شما