فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا:

سربازان مهارت می‌آموزند

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۸:۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۱۴۷۲
سربازان مهارت می‌آموزند
سردار تقی مهری گفت: پیروی موافقت رهبری و هماهنگی انجام شده با سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور تسهیل روند اشتغال جوانان پس از دوره خدمت نظام وظیفه، سربازان مهارت آموز می شوند.

به گزارش برنا؛ سردار تقی مهری، فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان تهران اعلام کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان این کشور از خدمت نظام وظیفه ترخیص شده اند در حالی که نزدیک به ۳۵ درصد از آنان تحصیلات دانشگاهی بالای کارشناسی داشتند.

او یادآورشد: ۲ سال خدمت نظام وظیفه مدت زمان مناسب و مغتنمی است تا بتوان فرصتی را برای مهارت آموزی جوانان حاضر در این دوره ایجاد و آنان را برای ورود به بازار کار آماده کرد.

مهری افزود: بیش از ۹۰ درصد افرادی که از خدمت نظام وظیفه ترخیص می شوند، شغل خاصی ندارند و برای کاریابی مراجعه می کنند در حالی که اغلب آنان فاقد مهارت و حرفه قابل قبولی هستند.

فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: بیشترین کسانی که باید پس از دوران خدمت نظام وظیفه باید مورد توجه قرار گیرند، افراد تحصیل کرده ای هستند که باید به سرعت وارد بازار کار شوند.  

او خاطر نشان کرد: هم اکنون اطلاعات جامعی از افراد ترخیص شده از خدمت نظام وظیفه در اختیار ناجا قرار دارد که می توان از آن برای شناسایی نیروهای آماده به کار، استفاده کرد.

مهری ادامه داد: در صورتی که اکنون امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی برقرار است، بدون شک به علت همراهی و حضور سربازان و جوانانی است که برای خدمت نظام وظیفه در اقصی نقاط کشور حضور یافته اند.

فرمانده سازمان نظام وظیفه ناجا تاکید کرد: در تلاش هستیم که از همه توان برای مهارت آموزی این جوانان در دوران خدمت سربازی و آماده سازی آنان برای ورود به بازار کار پس از این دوران استفاده کنیم.

نظر شما